myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

En lugn morgon

Publicerad 2016-10-22 09:20:01 i Allmänt,

Åh så skönt och lugnt att stiga upp och utan att känna att man skall hinna det där och det där innan man skall till jobbet. Har varit ngr intensiva veckor med mycket jobb och jag känner att jag just nu bara vill hänga över en stolskarm och bli lite dammig hahaha Idag skall jag visserligen in till jobbet men bara ngr timmar. Vi skall ha ansiktsmålning och om det blir mycket folk så är jag där på standby. Men jag tror det blir lugnt för Väven har en massa på gång idag, med Harry Potter tema så jag antar att det kommer inte vara så mycket folk. Igår när jag for hem så gick jag an som en lusig gris här hemma. Jag torkade, vattnade blommor, plocka bort, diska och dammsuga samtidigt och det tog bara en timme att få hyfsat trevligt här hemma. Hungrig som en babian for jag på Ica innan jag skulle hämta min andra hälft och där stod middagen!!! Note to my self: Handla aldrig hungrig
Jisses så mycket gott jag handlade men inget godis alls. Mest mat för jag var hungrig och dyrt blev det. Köpte lite dipp och till det blev det ost och morot. Vi tände lite ljus och sen satt vi och mös framför dumburken och kollade på alla våra serier. Åh vad det är skön känsla att faktiskt efter alla år tillsammans att vi fortfarande längtar efter varandra och trivs tillsammans. Jag är så otroligt tacksam över det. Avskyr dock faktumet att han jobbar eftermiddagar och att vi i princip inte träffas på en vecka. Vet inte om ni minns att jag börjat äta dessa och att jag funderade på det där om att äta på fastande mage
Nu har det kommit ett svar: Eftersom de innehåller ämnen som sätter fart på förbränningen så måste det finnas något att jobba med. Vatten, mat är viktigt om man vill ge tillskottet och sig själv en ärlig chans. En tom mage sätter kroppen i ett svältläge och det är då supersvårt för kroppen att kunna arbeta överhuvudtaget.”  Jag gillar att kroppen jobbar utan att jag märker något??!!! Hatar att anstränga mig och är i grund och botten en bekväm varelse inte att blanda ihop med lat. Ja nu blev det en liten paus för toabesök och kaffepåfyllning. Jag kunde notera att kisse var skitig om fötterna också efter morgonens promenad.
Man behöver bara resa sig så kommer han springandes för att dricka vatten eller inte alltid, ibland...eh rätt ofta vill han bara sitta och titta på vattnet. Det är sådant beteende som får oss att betrakta honom som en rätt osmart lurvig inneboende. Apropå inneboende och sonen i Göteborg som bor i rum och hur trist han tycker det är. Samtidigt så söker de bostad och hans fru har fått jobb på Sahlgrenska och nu är det lite panik antar jag med boende. Det är en hel del visningar att gå på och jag antar att det bidrar till att han får se lite av Göteborg hahaah. Håller tummar och tår att de snart hittar ngt som inte skjuter iväg i pris. Det är lite skumt att priserna skjuter iväg och att det inte finns ngn hejd på hur mycket det får stiga. En av lägenheterna de budade på steg över en miljon!!! Lycklig säljare antar jag? Vi såg den nya serien Svartsjön igår som spelas in i Borgafjäll. Skidscenerna var dock från grannbyn Borga. Tyckte att serien var lite skum och gillade inte tjejen som spelade "huvudrollen" så överspelad på ngt vis och teatralisk. Jag var mer intresserad av att se om jag kunde se sonens boende men de hade filmat så att det skulle se mer ensligt ut, med lämpliga snöhögar hahhaah. Nja ska ge det en chans till och hoppas att avsnitt två blir bättre. Nu är det ingen återvändo, nu måste jag jobba ngr timmar med att lägga in schema i löneprogrammet och att kolla över kundfakturor. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela