myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag...betyder vardag.

Publicerad 2016-10-17 07:54:09 i Allmänt,

Ja då var det måndag igen och slut med gotta på kvällen. Nja det är inte så illa som det låter och det är sällan vi festar på söndagskvällar på sin höjd en riskaka. Igår var vi hungriga som småillrar när vi kom hem men maken behövde matlådor så vi gjorde en stor laddning med köttfärsröra och ris. Det är smaskiga grejer, har köttfärs, soya, paprika, vitkål (mycket), buljongtärning och lite vatten, krydda och avrunda med en brk cremefraiche. Blev i alla fall ett gäng lådor och vi var mätta och nöjda. Jag valde att ta lite vinbärsgele till mitt (tack Fia) för jag tycker det blir en god brytning. Gårdagens jobb gick bara finfint och jag gjorde klart mina strumpor, ngt för stora men jag är nöjd och hur gosiga som helst. Vill göra fler men i mindre storlek, dessa hasar nästan av när jag går, för de är så mjuklurviga hahahaah. Blev sugen på att fixa lite julklappar. det är egentligen bara för att jag vill göra ngt. Så igår började jag pyssla med det och jag vet redan vem som skall få det......hahahahah. Bäva månde familjen, men skall nu måsta se glad ut på julafton, när man öppnar mitt paket haahhaha.
Har ju ett antal grejer på gång och det är så skönt att veta att man har pyssel som väntar. Läste på FB igår om en kollega som har butik i Sundsvall att han ertappat en tjuv och att han nu bannlyst henne från butiken. Han har misstänkt denna kvinna förr men aldrig lyckats ertappa henne. Men förra veckan lyckades han och hon hade flera saker i sin väska. Då fick han veta hennes namn och lyckades hitta henne på FB och döm om hans förvåning när han kunde se bilder på annat han saknat i butiken. Att det var tjuvgods kunde han se för det var saker han gjort själv och använde som skyltmatriel och som inte fanns i butiken i det utförandet. Fy fasen för tjuvar och banditer och det som tröstar mig är att de får en skitdålig karma och elände i sitt liv. Nu till självskryt och det är om min egen butik. Det finns inte många butiker där kunder kommer in och vill ha råd kring olika saker eller veta var det kan köpa något de behöver. Men vi har folk varje dag som kommer in och funderar på olika saker och naturligtvis så hjälper vi till och jag blir stolt som en tupp när de säger tack för hjälpen vilken fin service. Men nu tror jag dessutom att jag fått en mys stalker. Ganska tragiskt på ett vis, har haft besök av en äldre herre som stannar länge och vill småprata. Köper sällan något utan vill bara prata. Han är änkeman och han saknar sin fru ngt oerhört och de fick inga barn pga att han säger att han i sin ungdom jobbade i Obbola och gick hem till Umeå en kall vinternatt och blev så sjuk och liksom "förfrös" sig så att det inte blev ngr barn. Han brukar berätta om sin fru och vad de gjorde och om sina brorsbarn i södra Sverige. Han är ensam och tycker det är en trevlig promenad intill staden och få sig en pratstund. Det är väl det minsta man kan göra så jag surrar lite med honom om stort och smått och igår introducerade jag Tonka mitt favvohak till honom och dit han för en kopp kaffe. Jo han hade surrat med dom också.... Men nu måste ni få se en sötisbild, på en av sönernas kissekatter. Hur go är inte de? <3
Men det är inte alltid de är så här lugn utan de hittar ofta på bus och tidvis driver de sina ägare till näst intill galenskap hahaha. De pillar och grejar med allt och vill vara med högt och lågt. Att den ena älskar höjder bidrar ofta till att han gärna hoppar upp på bokhyllan och liksom bara råkar peta ner saker däruppifrån. Kaktusar lever inte länge för de är utmärkta kliare för kissar och du gnuggar helt enkelt sönder dem. Men söta som stryk är de i alla fall. Idag är jag ledig då jag jobbat helg så jag tänker inte göra annat än betala lite fakturor och pärma lite papper. Imorgon är det bokföring som står på tapeten och idag tänkte jag inte göra annat än tvätta och städa och sådant som man behöver göra lite då och då. Skulle behöva ställa och hänga bort lite mer kläder och skor och sortera vantar och sådant inför vintersäsongen. Så jag hoppas att jag får lite mer fart och energi att ta tag i det, för det är ju inte sådär jättekul göra. Men att ta fram allt sitt pyssel och veta att man har lite trevligt ngr timmar och en ljudbok och kaffe och i näsan doften av en ren lägenhet det klår det mesta tycker jag. Men skall jag få den känslan så är det väl bäst att man kommer igång och går och hänger upp tvätten då... Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela