myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Snodda bilder, "avsked" och inköp

Publicerad 2016-10-16 09:34:25 i Allmänt,

Det finns vissa osynliga regler i bloggvärlden och det är att man inte bara snor bilder från andra bloggare. Det har jag nu gjort!!!! eh jag snor bilder från My:s blogg men det räknas inte hahahha Nåja nu tänker jag så här att om jag refererar till dessa bloggare så borde det vara ok??? Det finns ju bloggare som jag bara gillar från första raden och på ngt perverst sätt så blir man på ngt vis vänner i cybervärlden. Låter töntigt och som en personlighetsdefekt men likväl är det så. Följer som jag sagt tidigare en som heter Monasuniversum.se och hon har en webbshop och där säljer hon en hel del grunks av alla möjliga slag. Skulle minst vilja ha hälften men sen är det ju mitt vågavägraköpapåinternet ed som jag svurit....suck. Men igår fick jag kaffet i vrångstrupen och tog fram kortet och beställde. Hon hade fått in ett träd!!! och jag är ju en sucker för träd och detta bara skrek åt mig, det skrek så högt att det överröstade både bankkort och mitt vägra internetlöfte. Sen fick jag som bloggläsare ett bättre pris.
Visst var det fint...eller måste man vara trädälskare för att se skönheten?? nåväl jag visade maken och jag hörde hur han svalde när jag sa priset....men sen sa han att det var ett bättre inköp än en uppstoppad undulat för 640:- Men sen blev han lite vresig igen när jag ville tapetsera om för att det skulle passa med mitt träd!!!! Nåväl denna bloggare Mona har en uppsjö av goda vänner och en av dem driver ett café som heter Wilmers kaffebar på Kungsholmen i vår huvudstad. Om jag ngn gång styr kosan dit så måste jag uppsöka detta ställe. För se på deras dammsugare och jämför den med en konkurrents!!!!! tror att prisskillnaden var tre kronor???? Jag älskar dammsugare och denna skulle nog sänka mig i koma.
Ja igår var alltså den dagen då en kär kollega slutar och skall göra ngt annat. Vad ngt annat är vet hon inte själv men jag tror att hon är mätt på att sälja pyssel hhaahha. Vi överraskade henne med att My tog med sig ngr cheerleadingtjejer som kom i full karriär genom gallerian klappandes och sjungandes i sina fina tävlingsdräkter och sen ramlade in och sjöng en lycka till ramsa. Hon fick sig en kvast blommor och ett presentkort och sen skickade jag iväg henne hem......ja det var ett fantastiskt bra avslut för oss. Glädje och förvåning istället för tårar och elände. Men jag saknar henne redan och jag vet att hon kommer att sakna oss. Men jag stödjer henne 100% att göra något annat nu....snyft. Idag jobbar jag och det gjorde jag ju igår också och även om det var folk i farten så kan det inte jämföras med tidigare år. Vi hade en hyfsad kassa men hälften från i fjol blääää säger jag och kvider inombords. Vi har så fina kunder och alla köper arslet av sig hahhaah men var är alla andra???? Blir faktiskt förbannad när folk inte fattar att internet i längden bara förstör för konsumenten och att ett city med bara kedjor är ett ganska tråkigt city. Mångfald är viktigt i en konkurrens och det gynnar kunderna. Stöd city och det behövs inte alltid köpas utan man kan faktiskt fönstershoppa och det hjälper handeln konstigt nog. När det finns folk på en plats så drar det än mer folk, så är det bara. Äsch nu skall jag sluta gnälla och istället gå in på andra viktiga ämnen. Kanske viktigare? Coca cola Det finns olika falanger av coladrickare eller pepsidrickare. Jag kastar mig nu ini debatten. Pepsi går an men bara lite, pepsi max absolut inte. Cocacola är jag beroende av och dricker en varje dag. Men inte orginalet utan det skall vara cola zero och cola light kan också funka om den är kall. Sen är det så precis som en annan av mina favvobloggare säger. Nämligen Magdalena Graaf, nu en bild snodd från hennes blogg.
Zero i burk slår zero i flaska med hästlängder!!!! i glas är det i samma klass som cola light, dvs funkar. Nu kanske ni tycker att det kanske inte märks skillnad eller spelar någon roll??? Men den är som att be en porscheägare jämföra sin bil med en Toyota. Det går inte annat än att säga att bägge har ratt och fyra hjul. Det är en högtidstund att komma hem efter jobbet fixa mat, diska och plocka bort och sedan ta en burk som jag sippar på resten av kvällen. Det är livskvalite....hahahahha Nä nu skall jag sluta babbla och gå och kamma till mig och dricka en liter kaffe till innan jobbet, Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela