myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Söndag, Grattis<3 och lite mer bilder av än det ena än det andra

Publicerad 2016-10-09 08:59:56 i Allmänt,

God morgon jag är öm i hela kroppen och har ingen aning om varför. Känns som om jag hängt över ett staket hela natten på ryggen alltså? Konstigt för så brukar det kännas om jag ligger i en för mjuk säng. Jag sover ju på mage och är sängen för mjuk kan det kännas som om ryggraden förflyttar sig och hänger ner mot naveln....förstår ni hur jag menar? Konstigt för jag har världens skönaste säng så jag måste ha krumbuktat mig inatt. Brukar ju säga att jag är magsovare men egentligen är jag nog lite av en torktumlare!!! jag snurrar lite hit och lite dit och tillbaka. Minns ni att jag pärlade med rörpärlor för ngr veckor sedan? det är klart men jag glömde visa vad det blev. Det var inte lätt då jag inte hade ngt mönster utan bara en bild så jag fick hela tiden pröva mig fram. Men jag tycker det blev läckert. Har satt upp det i butiken som inspiration och en sak är säker det är jättekul att pärla, lite grann som att lägga pussel.
Tycker det blev fint :) Jag var ju och gjorde naglarna också och tänkte ni skulle få se det färdiga resultatet. Lite lagomt halvläskigt och jag måste erkänna att jag ryckt tilll ngr gånger och trott jag att jag blöder hahaha
Igår hade jag verkligen en härlig dag fylld av....ingenting. Jag gjorde ingenting som jag inte själv ville göra, inga måsten och istället så gjorde jag lite halsband och armband. Så underbart trevligt. Maken skulle upp till stugan och läsa av elmätarna och ta in bryggan och han ringde och meddelade att det var kallt i vattnet, stackarn. Jag ville verkligen ha en ingentingdag så jag mös runt länge i morgonrocken. Men middag gjorde jag och det blev köttfärsfyllda paprikor med ris. Måste vara 20 år sedan sist!!! Läste att man skulle låta paprikorna ligga i tre minuter i lättsaltat vatten innan man fyller dem. Mycket bra tips då denna rätt ibland kan upplevas som lite torr. Mest troligt för att paprikan suger upp all vätska från köttfärssåsen. Till efterrätt blev det Baileyspannacotta med krossad Daim...mmmmm smarrigt. Mycket gott må jag säga. Apropå gott så älskade jag frukostarna och luncherna när vi var nere på Kos. Middagarna var väl lite sådär om man är kinkig som jag. Men jag var inte så hungrig utan tog bara lite, mest ost och efterrätt var inte att tänka på. Jag gick bara på stensäkra kort.
här är från lunchen Till middagen så var det mycket mat av alla sorter men jag är ju en fegis och mycket såg lite halvläskigt ut hahahah. Köttgrytor och fiskar och en dag såg det ut som de stekt spigg??mycket konstigt såg jag. Sofia och Erik de var då inte fega utan provade minsann både det ena och det andra. Ibland fattade jag inte ens vad de åt??? såg läskigt ut om man är en fegis som jag.
Idag är det inte vilken dag som helst utan Viggos födelsedag <3<3<3<3<3 Fattar inte att han nu fyller 8 år, våran lilla gullprins. Det är verkligen inte lätt att vara liten och tuff och vara noga med hur luggen ligger och samtidigt vara en gosig krampojke. Han prövar sina föräldrar skulle jag tro och är nog lite för uppkäftig och kaxig emellanåt. Samtidigt i denna lilla tuffing så bor det en liten och kramig pojke som inte alls är så självsäker. Så jobbigt det kan vara att utvecklas och finna sig själv. Nu när jag tycker att barn skall mogna så tidigt och inte tillåter sig att vara som jag tycker en åttaåring skall få vara. Eller det är kanske jag som vill han skall vara min lilla gosse och inte växa och bli stor. Hursomhelst så grattis mitt hjärtas prins <<<<<<<<3 Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela