myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tomtestol och kisse på jobbet

Publicerad 2016-10-28 07:39:27 i Allmänt,

Jag har ju en förvandling att göra??? inte på mig själv...fast jag skulle nog gärna göra det om jag kunde. Nåja jag skulle ju göra en fin stol till tomten som skall vara i gallerian under helgerna i december. Var ju till röda korset och inhandlade en ganska menlös stol...om du inte frågar kisse som älskar den. Nu tänkte jag att ni skall få följa med på detta uppdrag. Så vi börjar med gårdagens jobb, men först en bild på ursprungsstolen.
Igår så skapade jag tassar, för en stol med rang har lejontassar. Maken hjälpte till och gjorde basen som är hans kupade hand hahaahh. Sen formade jag till och nu är det bara och vänta tills det torkar......kan ta ngn dag innan hela klumpen är torr. Nästa är att göra slingor i lera som jag kan dekorera överdelen med. Maken har sågat till en högre rygg och där skall det utsmyckas och bli lite slingor så det ser lite ut som det vore karvat i trä ???? Känns som en utmaning hahaha. Här är tassarna.
Fick frågan om jag kan delta i gallerians tidning och visa lite av pärlplattorna som jag gör och det som jag gjort. Mitt första svar var ,aldrig i livet. Men sen tänkte jag att det är ju gratisreklam och nu får jag inte fega ur. Så jag sa ja.....med darrande knän. Nu är frågan hur skall jag hinna trycka in en fettsugning och plastikoperation innan nästa torsdag???? Alltså jag hatar att bli fotograferad, blir aldrig bra på bild och jag avskyr att jag känner mig ful och fet och bedrövlig. Jag vill inte känna så, det är så nedvärderande och jag blir medveten om min dåliga självkänsla. Jag har jobbat med självkänslan i flera år och tycker att den blivit mycket bättre och jag är förlåtande mot mig själv och har inga problem att se mig i spegeln . Men när det kommer till fotografering så är jag helt naken inför kameran känns det som. Känner mig som Jabba the hut.
Att jag vågar erkänna detta visar hur långt jag kommit med mitt krigande mot dålig självkänsla. Jag känner mig stark och modig i mig själv för det mesta när det kommer till självkänslan, men när kameran kommer fram så är det panik och jag vill helst gå och gömma mig under sängen. Blir både skiträdd och arg på samma gång och vill verkligen inte känna så här och vad är jag för förebild för barnbarnen om jag inte visar att man är fin som man är? Så säger jag ju åt dem och sen agerar jag så här??. Men det gör ont...på riktigt i själen. Men jag kommer att stå där och bli fotograferad om det så är det sista jag gör. Gårdagen var underbar och jag vill ha fler sådana dagar. På morgonen var det styrelsemöte och sen for jag hem och pyssla och lyssna på ljudbok. Den är så bra och nästa bok kommer att kännas som blahablaha när man lyssnat på ngn av Keplers böcker. Den senaste heter Kaninjägaren och är jättebra.
Jag bara gjorde allt möjligt som inte handlade om jobb. Så skönt och välbehövligt. Idag så stänger jag och jag skall klä ut mig till kisse på jobbet. Först tänkte jag ta ngt läskigt men sen vill jag visa barnen att man inte behöver vara läskig utan bara klä ut sig. Så då blev det en kisse och nu igår fixade jag klart halsband och svans, Målade en test på hur jag skall sminka mig och skicka en bild till min kollega som sa att hon skulle ta med en klösbräda till mig idag, för sötare kisse hade hon aldrig sett hahahha. Många barn blir rädda och det finns barn som inte har möjlighet att få ansiktssmink för flera hundra och kläder till det. Så jag vill visa att man kan bara använda sådant man har hemma och vips bli lite utklädd. Har också inhandlat en pumpa som vi skall skära ut i eftermiddag och dekorera med våra grejer. Dessutom skall jag till fransmänniskan nu på förmiddagen och sätta dit lite mer fransar....vilken lyx hahaha. Godis skall inhandlas och så ska jag köpa en bil!!!! Nääää inte riktigt jag men äldste sonen. Han ringde från Mexico igår och hade hittat en bil på blocket som han nu eventuellt skulle köpa. Så han skulle ringa mig om det blev affär så skulle jag föra över pengar till säljaren. Han kommer äntligen hem...nästa vecka och jag längtar så mycket efter att få krama om honom. Jag detta var dagens babbel och jag säger väl då: Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela