myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Vilken upp och ned dag ...och natt

Publicerad 2016-10-13 08:55:41 i Allmänt,

Dagen igår var verkligen upp och ned och natten fortsatte likadant med ett slut som hade passat i en komedi. Butiken har verkligen tagit stryk senaste halvåret och ett beslut har vänt och vridits och till slut hade jag fattat beslutet att varsla. Jag drog ut papper och for på jobbet och tänkte prata med en av mina arbetskamrater om att jag skulle vilja att hon bytte arbetshelg för det skulle bli lättare för mig att lägga nytt schema. Nä sa hon och jag blev så paff. Jag har också ngt att säga sa hon?? Jag tänker säga upp mig. Då rann hela mitt inre ner i skorna...... Min underbara arbetskamrat som jag hade tänkt åldras med hahahha. Nä skämt åsido hon har varit och är en klippa och är en enorm del av vår butik. Hon är min uggla lugn, pålitlig, ansvarsfull, skojig och väldigt älskad av alla kunder, för sitt lugna och väna sätt. Hon kan allt om allt i vår butik och vi har kämpat och skrattat och surrat mycket under dessa år. Maken brukar säga att hon är som en xtra dotter. Fy fasicken vad jag kommer att sakna henne och även våra stammisar. Men jag förstår henne så väl och en del av mig hoppar jämfota av glädje. Hon har jobbat med detta i 15 år!!!! så hon känner att hon kan denna bransch och hon vill göra ngt annat i sitt liv. Så stark och modig och jag kommer att göra allt jag kan för att hjälpa henne. Men vilken chock och vilken förlust, jag kunde nästan inte sluta gråta och i bilen hem på väg till styrelsemöte så kom tårarna igen. Både jag och maken var bitvis förtvivlade, våran lilla flicka som nu lämnar boet.??? Jag känner mig fortfarande alldeles chockad, glad för hennes skull men alldeles upp och ned. Efter jobbet där timmarna bara gick och jag var i ngn form av chocktillstånd så for vi hem och jag sprang som en galen gnu ut i samlingssalen och hade möte. Ett möte som var kort och intensivt och vi slutade och gick hem. Jag var så trött men ändå speedad så jag kunde bara inte sova och jag hade ingen bra boka att lyssna på. När jag legat vaken i nästan tre timmar så var jag hungrig och tog en macka och en sömntablett och har sovit som en stock. Men med sjuka drömmar. Drömmer att jag och maken var på en bussresa!!! vi färdas genom ett afrikalikt land och reste med två bussar och jag är på bussen när två damer säger åt mig att de sett - den där blonda kvinnan på den andra bussen har haft sex på stranden med din man???Vaaaa säger jag är ni säker? Oh jaa svarar de. Hon har lagt ut sig hela resan för honom .Ja visst hade jag märkt henne... Maken som var på bussens toalett och byter om , när jag bankar och skriker har du legat med slampan på andra bussen? - Ja men vänta Ingalill det finns så mycket att säga....Ja minsann sa jag och jag går nu......-Nej vänta. Men jag trampar iväg och möter hennes man och deras tre barn och jag säger ta ut barnen för nu jeklar. Nej sa han jag vill att barnen är med och får höra. Hinner inte pga mitt ursinne påpeka att det inte är så lämpligt. Men jag går på och nu rusar folk säkert av nyfikenhet mot bussen. Men jag var så heligt förbannad och stampar iväg längst bak där det satans avskummet sitter och ställer mig framför henne och säger - Ok ditt satans luder vad har du att säga? Nej förresten jag vill inte höra vad som kommer ur din äckliga mun. Du är en vitten värt att ödlsa min tid på men jag kommer att förstöra ditt liv och kasta förbannelser över dig som får Egyptens alla gräshoppor att likna en ökenbris. Hur kan du bara göra såhär? Då skriker det till bakom mig och ngn säger nu kommer din man och jag märker att ngn sätter sig bredvid mig. Jag bara håller upp handen och säger jag är inte klar. Jag sätter mig grensle över kvinnan och tänker ge henne en rak höger, när min man säger neeeej och jag tittar på honom????? ehhhh det är inte han...utan min fd man. Helt plötsligt förändras allt , jag reser mig upp och säger. Nämen det här blir nog bra. Allt kommer att lösa sig till det bästa och vi ser på varann och ler och just då tutar bussen och ett sorl blir högre och högre och till slut visar det sig att det var min väckarklocka och jag har sovit till halv åtta. Hur sjuk dröm var inte det? Jag har ibland så knäppa drömmar så jag häpnar över mitt rika inre liv som fantisera ihop detta. Men kanske drömmen ville säga mig att det gamla invanda kan helt plötsligt ta slut och allt kan ändå gå bra??? Jag kan fortsätta i butiken utan min fina E och allt kan bli bra.<3<3 Idag har jag lite att sjåa på med och säkert kommer jag att gråta en skvätt också. Hade tänkt jobba till tre sedan måste jag slappa en stund innan middagen. Är helt slut utan att jag börjat göra ngt överhuvudtaget. Har en äckelsmak i munnen då mina sömntabletter smakar gammal rostig cykel och det brukar sitta i flera timmar. Men först behöver jag kaffe en massa kaffe. Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela