myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

En härlig dag

Publicerad 2016-09-03 07:56:17 i Allmänt,

Gårdagen får 5+, för jag fick det bäst. Gjorde lite av allt möjligt på förmiddagen och var i princip klar med det viktigaste till lunch och då steg maken in innanför dörren!! Snopen blev jag att han slutat tidigare, hade ju trott att han skulle komma hem vid middagstid. Vi drack en lite kopp kaffe och sen drog vi iväg för det skulle tydligen inköpas en svart skjorta!! Är ju ingen fan av svart skjorta och jeans och har därför alltid varit motsträvig när sådana önskemål framförts. Men men nu stod en svart skjorta på önskelistan så då vill jag åtminstone följa med och se att det blir en av god kvalité. Första anhalten slutade med en randig skjorta och en svart kostymväst!!! mycket snygga bägge två. Sedan iväg till Dress and Denim och där provades det skjortor skall det lovas.
Jag var väldigt tålmodig....eh mot de svarta skjortorna hihihi. Hittade en jättefin Dahlinskjorta men inte rätt storlek. Dyr som attan men skall man ha en skjorta som håller färg och form så måste man ofta krypa upp en hel del i pris. Nåja det hittades två skjortor, varav en svart och en annan i ngn mörkblå småzigzagat. Verkade vara en fin kvalité och maken blev nöjd. Vi är långtifrån överens om vad som passar till och inte. Maken kan fråga om en skjorta är snygg? Ja säger jag till ett par snygga byxor och ett snitsigt skärp. Han hör ja och använder den till jeans. Kollisionen är ett faktum när han sen kommer hem och tar på sig sin nya skjorta. Här bör dock sägas att jag säger inte ett dyft men maken läser mig och han säger att jag ser ut som ett stoppljus. Detta har jag insett är inte bara jag som upplever utan utspelar sig nog i många hem. Hade det varit tvärtom skulle jag nog slänga mig på sängen och grina hihihi. Låste ngt underbart härom dagen och jag skrattade högt. Har kanske en knasig humor men jag tyckte det var så kul. -Har du en dålig dag? Glöm inte bort att du är ful också.... Så dumt och underbart fångat i två meningar och precis så man kan känna det ibland. Nåja tillbaka till gårdagen. När vi kom hem så gick det inte många minuter tills Viggo sladdade in på cykeln och la fram sitt nya jobb på bordet. Hans första och det var jultidningsförsäljning....ehhh vi behövde ingenting men köpte för flera hundra. Det är dyrt med barnbarn hahahaah. Men vi fick en stor bonus när han skulle fara, en massa härliga kramar. Så underbar han är våran stora fina prins. När han farit så satt vi och funderade på om det var läge att lägga undan pengar??? Om alla våra barnbarn börjar sälja jultidningar då rackarns gäller det att ha på kontot. Jag bytte om och tog på mig härliga mjuka slapparkläder, snygga? ehhh nä jag sa de var mjuka och härliga slapparkläder. Byxorna är i en miljon färger och äldsta sonen ryggade när han såg dem första gången och sa - Ehh...går du ut i dem där? Slog mig ner i fåtöljen med ett glas fantastiskt gott vin och en ljudbok. Maken fixade maten och jag konstaterade att jag fick det bäst. Råstekt asparguspotatis och "grillchips" till mig, älskar brända köttbitar. Till sig själv gjorde han ngn västerbottensost fylld tjosanhejsan köttbit, som tydligen blev väldigt god. Så tråkigt han har det kära maken som så gärna vill grilla annat och bli duktig på att grilla, när jag bara vill ha mina grillchips om jag får välja hahaha. Kvällen avslutades med två ganska usla filmer hahahha men vi höll ut antagligen för att vi hade varit på Godishuset och inköpt en rätt redig godispåse och den höll oss sällskap hela kvällen. Idag är det jobb för mig och maken skall till Kroksjö och hålla i en stege??? tydligen skall det klättras högt och en bör hålla i stegen. Ni alla andra ska ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela