myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

En liten paus så här mitt på dagen.

Publicerad 2016-09-15 12:18:58 i Allmänt,

Ett sådant vackert höstväder vi har idag, för hösten är kommen vare sig jag vill eller ej. Jag lägger in fakturor och grejar så att det mesta är klart att bara registrera när vi kommer hem från vår resa till Wien och jag kan helt ägna mig åt lönen när vi är hemma ett dygn innan nästa resa. Ja vilka härliga anledningar att sitta här och jobba. I morse när jag ställde ifrån mig datorn för att fixa lite morgonmackor så kunde jag minsann lätt se att lillkissen Kerstin varit och stampat runt på tangenterna.
såg lite roligt ut och hon vill verkligen kliva runt bland alla papper och har dessutom lyckats välta ner en hel hög pärmar i golvet. Rädd av smällen men jag kan svära på att jag såg en belåten min. Belåtna hoppas jag också att My och A blir, för de har haft besök av mäklaren och hon värderade deras lägenhet till ett högre pris än de trott och nu håller jag tummarna att det blir budgivning. När det läggs ut är ju inte klart, men oj så glad jag är för deras skull om allt går bra. Tänk så mycket roligt de har framför sig med en liten bebis och få flytta in i sitt nya hus, även om det fortfarande är mycket jobb innan de kan stänga dörren om sig. Men man kan inte annat än glädja sig åt deras lycka. Maken har påtalat flera gånger att vi skulle väl kunna köpa deras lägenhet så får vi ett till rum men jag trivs så bra här och jag tycker vi bor i en bra förening och jag har ingen lust att börja styra upp i en ny hahaaha. Jag utlovade en bild på mitt fina passfodral som jag pimpat lite grann. Lyckan vore om jag kunde stjäla My s fodral som jag tror hon köpte på Michael Kors och som glittrar helt och hållet....ja vad är väl en bal på slottet...suck. Men jag är i alla fall hyfsat nöjd då jag i alla fall fick lite bling.
Om jag hinner så skall jag försöka skriva ut protokollet från gårdagens bostadsstyrelsemöte också. Mötet gick ovanligt snabbt och vi var i princip klar under två timmar hahaha rekord för oss. Men jag har en del att göra och sen skulle jag behövt raka benen hahahaah och packa resväskan. Nu ska vi bara vara borta i fem dagar men det blir svårt att packa för en varm storstad känner jag. Pratade med Mattias i går där borta på Hawaii och han bodde ovanför Waikiki beach och nu på fredag skulle de hyra en båt och fara över till Mauii som tydligen är ett tjusigt ställe. Hmm jag goooglade och såg att det varit många hajangrepp där...åh sicket elände till unge som skall vara ute i världen och ränna på detta vis.
Han hade träffat många trevliga på det Hostel han bor på och även folk sedan tidigare resor. En av dem som han nu hänger med lärde han känna på Asienresan och han hade möjlighet att få bor i en lyxbostad för halva priset på Bora Bora. Han hade jobbat där och hade rabatt. Mattias tyckte det lät fränt till han hörde priset. Då skulle de få bo i en sådan här hydda och till halva priset i fyra dagar. Det fanns åtta bäddar så de kunde ju dela??? ord pris var 280 000: kr. Så nä blir nog inte ngt Bora Bora hahahaah
Nu ska jag avsluta min lunchpaus och återgå till ordningen, det är i alla fall positivt att jag kan sitta och lyssna på ljudbok för det mesta och bara sitta och knappa ner siffror. Ha det allihopa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela