myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

En ny dag i vår herres hage.

Publicerad 2016-09-05 07:20:22 i Allmänt,

Så härligt med sol men jag trodde nog inte att det skulle vara så kallt. Gick ut och skulle hämta tidningen och burr burr så morgonkyligt det var. Gårdagen gick bara finfint och förmiddagen ägnade jag åt att slötitta på tv och brodera. Gillar ett progtam som heter Million dollar listing ett program som är en realtyserie och handlar om ngr New york mäklare. Helt vansinniga priser och de lever och andas försäljning. Den tid de är ledig så tränar eller sover de och nu pratar vi inte om hela nätter utan de verkar bara sova ett par timmar. Vilket konstigt liv, men å andra sidan så har jag gjort ngr år i butiken där jag levt och andats jobb.....fast utan miljonerna hahaha Idag skall jag fara till Bula som är en butik man köper affärsinredning på och titta efter ett bord. Behöver ett till butiken, där man kan ställa kampanjvaror på och sådant som man vill exponera lite extra. Sen skall jag lägga in lite kassor och fixa lite här hemma och i eftermiddag tror jag att Milou dyker upp och då blir det väl en del lekande skulle jag tro. Efter jobbet igår var vi förbi prinsarna och fick oss lite kramar. Så stora de blivit och om möjligt ännu finare. Viggo säljer ju jultidningar nu så har ni inte köpt hör av er så fixar vi ett besök?? Lite lustigt namn egentligen för det var just inget juligt alls i katalogen?? Är kanske mer tänkt som att man skall köpa julklappar kanske?? Hans dröm är att få in så mycket pengar att han kan köpa en egen mobiltelefon. Han sa igår att om han skulle sälja för 500:- till så kunde han köpa en....nä sa hans fader , du har inte så mycket pengar då. Jo sa Viggo en gammal skruttig en. Tror att telefon drar för då kan han fånga pokemons hur och närsomhelst. Han har inte riktigt hajat det där att man behöver internet och abonnemang osv. Lillgullet <3 Jag satt ju och tittade på gamla bilder och såg lite bilder från stugan och det vi sysslat med i sommar. Vi har ju fixat till vår lilla utbyggnad nu. Den är som en lite korridor ut till altanen och är mest tänkt till förvaring till sådant som bara tar plats inomhus. Lite skafferivaror och sådant. Vi hade tur som fick tag i gamla men hyfsat fräscha fönster och med lite färg blev de bra.
En ny bro fick maken till och lite annat smått och gott och den största förändringen blev nog att vi sågade ner en jättebjörk och fick sol!!! Blir alltid ngt man gör varje sommar precis som man alltid måste göra om man har en byggnad oavsett om det är en stuga eller ett hus. Oftast blir det betydligt dyrare än vad vi lägger ut på stugan. Där kan det med fördel bli lite som det vill och lite villekullekänsla, det är bara mysigt. Skulle inte vilja ha en toppenfin stuga om jag är superärlig för det skulle innebära att jag skulle vilja hålla den fräsch och städad hela tiden och det är jag alldeles för bekväm för och har inte den tiden som jag vill lägga ner på att städa när jag är ledig. Men om ngn kastar en tjusig stuga på mig så ok då hahahaah
Hittade ett kort som maken har tagit och jag kan nästan fånga hur han kände det när han tog denna bilden om jag istället för en öl placerar dit en kall cola hahaha. Så härligt att bara sitta och njuta i sommarvärmen.
Nu skall jag gå och fixa en till kopp kaffe och sen hoppa ini duschen. Eller så väntar jag, tills jag dammsugit och torkat av. Gillar att duscha när jag nystädat hahaha ja en fånig grej men det känns lite bättre då. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela