myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Hallihallå

Publicerad 2016-09-21 07:36:15 i Allmänt,

Är hemma en dag för tvätt och vattna blommor och göra löner och småfix inför nästa resa. Vilka lyxlirare vi är :) Igår kväll kom vi hem från Wien och imorgon drar vi iväg till Kos. Jag gillar verkligen inte att flyga , då jag känner mig så instängd. Men jag må då säga att Astria airline hade bra säten. På hemresan satt jag vid fönstret och då är man ju riktigt instängd men jäsickens så gott med utrymme det var. Så det gick väldigt bra, må jag säga. Oftast sitter man ju som en sardin och paniken ligger på lur. Men nu var det rymligt och riktigt sköna säten.
Har en del att säga om Wien och kommer att berätta vad vi gjorde och vad jag tyckte när vi kommer hem från Kos så då blir det lite tävling Wien eller Kos vilken kontrast kan man tycka. En stor skillnad kommer nog att vara maten....jisses jag är så magsvullen så jag känner mig höggravid och i sanningens namn så satt jag på flyget hem till Ume och funderade på om jag var det för jag kände hur det rördes inne i magen. Men det var bara gaser och all rejäl mat som serveras där nere hahaha Nu kommer vi in på lite mer känsliga ämnen...eh för vissa. Bajs...ja jag är som bekant inte främmande för att prata bajs hahaaha. De har lite mer speciella toaletter där nere i Österike. Liknar dessa fast tvärtom
Hålet är i framkant och syns nästan inte om du inte böjer dig fram. Det innebär att när man gör nr 2 så är allt liksom exponerat!!!. Tyckte det var lite spännande jag och kunde liksom inte sluta fascineras över att det förändrades i färg och form allt eftersom. Vissa dagar på ena sättet och vissa på andra. Men jag var ensam om den fascinationen och det övriga ressällskapet var inte lika intresserade som jag. Nåja alla är vi olika och det är inte alla som delar mina särintressen hahaah Men jag kan säga som så att surkål är gasframkallande och det tillsammans med mjölk som i princip är grädde för en laktosöverkänslig är ingen bra kombo. Så att jag upplevde mig som höggravid är helt sant hahaha En annan rolig sak var att när vi skulle flyga hem med sas från stockholm så var det en jätterolig standup vi bjöds på och som utmynnade i applåder och många skratt. Vi hade missat det sk tidsfönstret så vi fick vänta en kvart och då kom piloten ut och underhöll oss och senare för de engelsktalande en kortare välkomstceremoni. Han berättade för oss att han just talat med Umeås flygtorn och att det var ett kraftigt snöfall i Umeå och man kunde höra att vi alla drog in andan hahaaha, för att sen inse att han skojade. Han var så rolig och där har komediscenen förlorat en aktör. Han frågade om det fanns ngn Lisa i planet för det var dagens namndagsbarn och fanns det ngn sådan så skulle hon kallt räkna med att hon skulle få ett fång rosor. Men att hon inte skulle få ta med honom hem för då skulle hans fru bli arg. Vilken rolig grej och det lättade verkligen upp för oss som inte gillade att flyga. Älskar att en del verkligen kan bjuda på sig själva och inbjuda till skratt och lek och oväntade saker. Tack du fantastiska roliga flygkapten <3 Nu skall jag börja med dagens grejer så jag kan bocka av det från listan. Men naturligtvis så tar jag en kopp kaffe till och ett gott sådant och inte ngt espresso skit. Hoppas att jag får träffa lilla Milou idag för en kram måste mormor få innanhon reser iväg igen. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela