myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Jamen de här börjar ju bra???

Publicerad 2016-09-11 09:24:31 i Allmänt,

Söndag och ledig...och det känns bra att få umgås med kära maken. På eftermiddagsveckorna ser jag knappt skymten av honom. Idag är tanken att vi ska fara ner på smakfestivalen nere vid kajen och botanisera. Jag har hört rykten om att det finns ostron där så vem vet kanske jag kan köpa mig ngr smaskiga sekunder. För på en sekund så är allt bara slut i en enda glufs. Igår jobbade jag att det gick utmärkt och tiden gick fort. Vi hade en jämn strid av kunder och mest studenter som skulle köpa lite inför insparksfester och togapartyn. Inga stora inköp men kunder i alla fall. Det pyser och jäser bland oss butiker i gallerian. Vi påverkas mycket av all ombyggnation och det är ingen butik som inte känt av eländet. Vi betalar för A-läge men det är ett B-läge och det är inte kul, jag snittar på 3000:- /dag i hyra och det är ett för högt pris tycker jag. Nu är även flera av kedjorna missbelåtna så vi får se vad som händer nu. Hela centrum känner av den minskade handeln och det suger allmänt just nu. Så ni kan ju förstå att nu är det mycket på gång och det känns lite konstigt att fara iväg när jag kanske behöver fajtas med hyresvärdar och hjälpa mina kollegor i gallerian. Men jag behöver vila och skratta så jag bara måste fara. Men nu till varför jag skrev det där rubriken??? Förra söndagen så hade jag en kund som kom och ville höra om jag trodde att designbutiken var öppen? Ja vi får många frågor hahaha? Nej inte i dag, men ute på Avion finns det en designbutik svarade jag. Vad skulle du ha? - En dagbok sa hon? ehhh en dagbok sa jag. Har du kollat på bokhandeln? sa jag. Nej det är en speciell bok som jag sett på nätet. Få se sa jag som hade det lugnt i butiken. Kollade vilket förlag och ringde ner till Akademibokhandeln och frågade om de kunde tänka sig ha den boken. Javisst ett exemplar har vi. Okej sa jag lägg undan den då så kommer det en kund snart. Vilken fin service sa min kund...som inte handlade ngt , men sa att hon skulle minsann återkomma hahahaa. En liten grej men det känns så bra att kunna hjälpa och ge tusan i näthandel. Nåja jag blev nyfiken på denna bok och bad bokhandeln beställa en åt mig också.
Till saken hör att jag liksom många med mig försökte föra dagbok när man var liten och många som klarade av det fortsätter genom hela livet. Men jag var aldrig ngn skrivare, trots att jag försökte. Men när mamma gick bort så hittade jag alla hennes almanackor, där hon plitat ner lite om väder och vind och om vad hon gjort. Inga många rader men det var trevligt att läsa och jag kände det som om hon kom närmare. Kunde stå: Måndag Idag gick jag till konsum och handlade och glömde varorna kvar i butiken. Tisdag Lite soligt Onsdag Fika . frälsningsarmén sjöng Torsdag Mattias kom och åt inkokt lax Fredag Tvätta Lördag Planterade om blommorna Söndag Hockey 1-0 Inte mycket för världen men betydde mycket för mig på ngt konstigt sätt. Men jag som alltid tänker för långt och för mycket tänkte att kanske mina ungar skulle uppskatta detta också. Upplägget gillar jag och att det var lätt och enkelt. Lite olika kryssfrågor och ngr rader om ditten och datten.
Men vad gör jag? jo naturligtvis så glömde jag bort det...så nu får jag börja med gårdagen idag!!! Men jag skall min själ och skjorta genomföra detta. Så nu gäller det att packa med mig den och fixa mitt lilla uppdrag. Måste bara få in rutinen och låta det komma naturligt hahaha jomen hejsan. Nåja nu kör jag igång Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela