myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag 12/9

Publicerad 2016-09-12 07:50:32 i Allmänt,

Ja idag är det alltså dagen efter det otäcka flygkraschen när två flygplan flög in i tornen i New York och jag minns exakt vad jag gjorde när vi hörde det på radion. Vi var på väg till ett snickeri som fanns i Holmsund då och där skulle vi köpa ett blått skåp till stugan när vi hörde på radion om att ett flygplan hade kraschat in i en skyskrapa. Man trodde då att det var en hemsk olycka och det tog ytterligare 1 1/2 timme innan man fick veta vidden av det hemska som hänt. Huvvaligen vilket elände. Gårdagen var bra och vi gjorde lite av varje dock nästan inget av det vi hade tänkt hahaha. Visst är det ofta så? Men istället blev det en sväng till IKEA för jag skulle ju inköpa ngt att ha bredvid fåtöljen. Inte blev det fagert, men praktiskt och ngt som jag behöver så då fick det bli så. Det blev en Malmbyrå http://www.ikea.com/PIAimages/0379841_PE554883_S3.JPG Klumpig och inte alls den jag tänkt. Men maken hade rätt att de andra jag såg på skulle inte räcka till med tanke på allt som jag omger mig med hahahah. Jag har ju pennor och sax och broderier jag håller på med, tidningar, garn och stickor, bankdosor och miniräknare och handkräm och numera också dagboken. Ja jag sitter ofta i fåtöljen när jag jobbar med bokföring. Efter ngn timme på köksstol får man ont i röven annars. Jag började med kantningen av ett broderi som jag gjort klart och har nu börjat så ihop det.
Sen fixade jag ett halsband med alla barn och barnbarns månadstenar och även ett par örhängen och en ring. Det senare var ju inte så svårt då det bara var att sätta in en bild eller i mitt fall ett papper och lite lim och vips så var det klart.
Det har kommit in så mycket fina pärlor och grejer att jag blir alldeles salig och jag kommer nog att pärla en hel del på jobbet framöver. Den där lilla grejen där jag har månadstenar i kan man ju lägga in ngt annat fint man har hemma i gömmorna eller bara en bild. Riktigt kul ibland att ha tillgång till allt detta kuliga hahah
Idag blir det jobb och i afton måste jag styra upp och se vilka protokoll som saknas i pärmen och om alla är underskrivna. Kan lätt missas under sommaren och man kan lätt glömma bort om ngn saknas som ska skriva på nästa möte. Läser sällan vad jag skrivit och jag kan se världens tokigaste felskriv och bokstäver som hoppar runt och nya ord som inte finns i ngn av mig känd ordlista men det får ni stå ut med. Nu råkade jag bara upptäcka att jag först skrivit väldens istället för världens hahahaah så jag rättade det. Tempus, felstav och helt grammatiska fel får ni helt enkelt på köpet. Är egentligen rätt bra på sådant och älskar att korrekturläsa men när jag bloggar då vill jag bara skriva och inte tänka på hur jag skriver eller gå tillbaka och rätta då känns det på en gång konstlat. Nä om jag skulle gå och fixa till mig lite innan jobbet? Duschade igår så idag blir det bara en liten kattvätt och sen antar jag att det blir en strumpdag??? gillar att bara ta på mig sandalerna och stövla iväg men idag tror jag att det blir strumpor och skor...suck. Nåja jag hoppa att ni får ha en bra da :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela