myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Nu sprang en dag iväg

Publicerad 2016-09-14 07:32:28 i Allmänt,

Igår hann jag aldrig blogga för det var inte mycket tid kvar till sådana lyxigheter. Hade ett morgonmöte med galleriastyrelsen, som drog ut på tiden en timme. Men vi styrde upp en hel del och nu börjar jag bli nöjd och kanske få lite ordning på torpet. Vi drog upp lite riktlinjer inför hösten och pratade öppettider och vilka förslag vi kommer att lägga fram på medlemsmötet nu i oktober. Nu närmast är det både Fashion week, pride och halloween och vi skall uppmärksamma allt under en och samma period....puh. Sen var det järnet hem och ta fram almanackan och styra om schema och lägga in planering för reklam osv. Hann dock inte allt för jag skulle ju iväg på jobbet och sen till Proffice för att utvärdera sommaren och sen tillbaka till jobbet, för jag skulle ju stänga igår. Väl hemma....för jag jobbade över ett tag. Men det var det värt för jag hade kvardröjande kunder och en av dem handlade pryttlar för 1200:- så naturligtvis så höll jag öppet hahaha Nåja väl hemma kl 20.00 så hade maken gjort middag och min älsklingsrätt, potatis med leverbiff <3<3<3. Då började jag att skriva protokoll, men hann inte färdigt innan jag var så trött att ögonen gick i kors. Somnade på två andetag och sovit som en klubbad. Nu börjar jag inte förrän kl 11 så nu ska jag skriva klart och förbereda inför ikväll då det är nästa möte fast i bostadsföreningen . Som vanligt sladdar jag in lite senare för jag stänger ikväll. Men nu måste jag visa er ngt elegant.
En glitterkajal??!!! hur tjusigt är inte det? I love it men det behöver jag ju inte tillägga då de flesta jag känner vet ju hur tokig jag är i fina grejer. Igår på jobbet så pimpade jag mitt passfodral lite grann och jag tror att jag skall ta ett kort så får ni se ...kan ni ana vad jag satt fast? Ni får se imorgon hahaha Vad mer har jag på gång? jo jag håller på med pärlplattor igen. Det är ungefär samma grej som med pussel, kräver lite lagom koncentration och tiden liksom stannar upp och är väldigt rogivande. Allt som allt är det nio plattor och jag har gjort fem så det är fyra plattor kvar men jag har inte hunnit lägga sedan fredagskväll så jag antar att jag får ta upp det igen i oktober, när jag kommer hem igen.
kan ngn gissa vad det skall bli??? nja lite svårt att se i allt det där grillret. Äsch ni får ge er till tåls. Det pirrar av reslust i alla fall och jag ser verkligen framemot att få fara iväg och om jag känner mina underbara vänner rätt så har jag ont i magen av skratt redan på flygplatsen. Hoppas att vi hittar ngt trevligt litet ställe med riktigt fin klassiskt musik men vi kan lika gärna hitta ett hak med hårdrock. Det är det som är det sköna att vi liksom bara surfar runt. Har inte ens riktigt klart för mig vad jag skall packa.....det är varmt och jag har ingen aning om vad som skall packas ner?? Har inga sommarkläder som är fina?? tror jag? På sommaren slafsar jag runt i ett linne och shorts eller en urtvättad tunika eller liknande inget som är mer citychict direkt hahaha. Men jag bryr mig inte så hårt, det blir nog bra ändå. Det enda som kan bli lite jobbigt är huvudet??? hatt och keps kan jag ha på charter men aldrig i hela järulven skulle jag gå runt i det i Wien. Det är jag alldeles för fåfäng för att göra, och sol på huvudet är inget jag orkar allt för länge. Får knata runt i skuggan helt enkelt. Det är märkligt det där med sol på skallen för det är ngt som uppstått de senaste 15 åren och jag blir alltmer känslig. Jag har ju tjockt hår och det blir som en pälsmössa runt skallen och jag får huvudvärk och blir dåsig. Så stackars mig om jag blir kvar på en vinbar medan de andra travar runt gat upp och gata ner hahaha Nä skämt åsido jag gillar travandet också. men nu måste jag avrunda för jag har mycket att stå i innan jag hoppar in i duschen för att sedan ta mig till jobbet. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela