myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag utan ärtsoppa och pannkaka

Publicerad 2016-09-01 07:08:53 i Allmänt,

Att torsdagar var en dag då ärtsoppa och pannkakor var på menyn på restauranger var mer regel än undantag, för x antal år sedan. Kanske inte lika populärt idag skulle jag tro och jag var väl inte heller ett jättestort fan av ärtsoppa åtminstone inte med fläsk...huvva. Men pannkakan var god men inget gott utan ärtsoppan först. Såg ett inlägg om tv och alla de kanalmöjligheter som finns nu jämfört när man själv var barn. Det var en bild på en påhittad programtablå, men jag tycker inte den är långt från sanningen. Var en hel del tjeckiska dockfilmer och finska skugglekar hahaha
Man satt och väntade på att tvprogrammet skulle börja och på en vardag kl 22 så var det ibland slut och det var bara en massa brus. Usch så trist tänker jag ibland men rackarns så mycket annat egentligen mycket roligare grejer man gjorde istället för att glo på tv. Försöker att inte låta laddaren sitta i datorn hela tiden nu för att inte det skall bli slit och drag och glappt. Men jag är ju van att lämna datorn och göra annat en stund och nu när det är batteri så går ju inte det längre. Jag har nämligen lovat att inte sitta med datorn i knän med laddaren i....utan ladda på annan plats...suck Nu är det lite halvtaskigt med batteri men jag kör väl tills det är schslutt. Igår vart det aldrig skrivet ngt för jag hade fullt med jobb och annat. Började dagen kl 8 med ett möte med norrporten om styrelse, hyror, besöksstatistik osv. Vi var klara strax innan öppning så sen var det kassajobb tills kl 19. Hem och låta fötterna vila...suck. Det kommer fortfarande kunder med gamla sedlar och de blir skitsura när vi inte tar emot dem, ehh det är ju inte vi som bestämt byte av sedlar direkt?? En del hävdar att de fått dem när de handlat i en annan butik och då är det tydligen mitt "fel" och för att rätta till det så bör jag ta emot den värdelösa sedeln....folk kan vara udda. Var ganska trött när jag kom hem och hungrig men maken hade gjort en god bondomelett så mig gick det ingen nöd på. Däremot så skulle Kerstin åka hem och det var inget populärt, för när husse kom så parkerade hon sig under soffan. Hon är ju inte så stort fan av bilåkning och kräks och bajsar.
Jag har börjat med lite halsbandstillverkning ehhh mest armband älskar armband och har samlat ihop en massa gamla pärlor som en jobbarkompis skall få ta. Jag har alldeles för mycket och jag gör så sällan detta nuförtiden så det blir skönt att bli av med. Men skall göra i ordning ett som Milou slet av när hon var ca 10 månader och som legat sedan dess haaahah
Men först skall jag göra mig i ordning och fixa lite annat som bör göras. Ni vet det där småplocket varje dag, hänga upp lite, kolla blommor, dammtorka osv. Sen har jag lite ringande på min lista och matinköp och lite annat. Men tills vi hörs skall ni..Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela