myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördag...då är det godis

Publicerad 2017-02-18 08:05:26 i Allmänt,

Jag var så sugen på godis igår kväll att det var intill löjligt. Åt inte så bra under dagen och när jag kom hem igår kväll så hade maken fixat gomiddag och jag åt och magen stod i fyra hörn. Men redan efter en timme så kom sötbegäret. Ville ha glass och allra helst en GB sandwich. Det är en stor favvo just nu. Ahlgrens bilar hade inte varit fel heller. Maken kände också av snaskbehovet hahahah Nåja problemet avhjälptes ganska snabbt för båda två somnade v i fåtöljerna hahhaah. Vilka partypoopers !!! Jag må då säga att jag var ganska slut då jag jobbat som en liten iller. Vi hade ganska bra med folk och jag hann ändå lägga in resten av varorna och ytterligare en order. Min arbetskollega "slängde" upp allt så vi åtminstone fått upp varorna på hyllorna. Nu är det lite kaotiskt och det mesta står lite huller om buller hahaha. Men då vi inte vet när och hur mycket som kommer in så är det lite struligt att bygga om allt utan det måste bli som en trestegsraket. Kul i alla fall att det var bra med folk och hoppas att det blir likadant idag. Jag blir själv fram till halv ett och sen kommer förhoppningsvis maken. Han skall böka ett par timmar i badrummet och jag avundas honom inte. Han ser ut som en isman efter ett tag då det vita dammet lägger sig över hela honom förutom där han har arbetsglasögon och ansiktsmask. Kisse väckte mig tjugo över fem och jag blev helt förvirrad när jag ser maken ligga bredvid och var på väg att väcka honom och säga -Du har försovit dig....men i sista sekund insåg jag att det var lördag...puh. Jag steg upp i alla fall och har läst tidningen och druckit kaffe och tittat på dammet... Har problem med att infoga bilder.....eh oväntat att jag har datakrångel...ehhh mer problem framför datorn än självaste datorn skulle jag tro. Gillar verkligen inte apparater och en av dem som jag inte gillar är handscannern på jobbet som vi beställer med...jag skriver upp och mina arbetskamrater scannar hahahaha. Men nu jädrarns har jag bestämt mig för att komma in i 2000 talet och igår så använde jag den utan att allt exploderade. Fortare går det, det vill jag lova men det känns långt ifrån bekvämt, att hålla en apparat i handen och blippa. Men nu har jag bestämt mig för att bli herre över scannern. Jag tror att det som skrämmer mig mest är att det inte funkar...när man skickar ordern så skall den anslutas i datorn och liksom försvinna in där... och tänk om det inte gör det....då infinner sig aldrig känslan över att ta reda på varför och prova på nytt eller lösa problemet. Nej då agerar jag bara med reptilhjärnan och stänger ner och går...... Nu skall jag dra ner persiennerna och tvaga mig i köket. Går faktiskt riktigt bra, tycker jag då jag inte ägnar mig åt dammiga göromål. Nu förtiden är det sällan man blir riktigt skitig och tvättlapp funkar överraskande bra. Tror nog att jag duschar för ofta bra för att det är snabbt och bekvämt. Men det är ju faktiskt forskat att det inte är så hälsosamt att duscha sig så ofta, för huden torkar ut och de goda bakterierna på kroppen försvinner. Kanske därför som folk har så mycket hudåkommor och prickar och eksem nu för tiden som aldrig fanns förr??? Kanske skall sluta tvätta mig helt och flytta ut i en koja med jordgolv??? eh nä tror inte det. Sluta tvätta sig skulle jag nog kanske fixa med riskera att flytta ut i en koja och se spindlar och kanske en orm. Nope.... Nu gott folk så skall jag hänge mig åt rostade malda kaffebönor och en pratstund med maken. Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela