myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Jag är inte det största för min man????

Publicerad 2017-01-15 13:45:21 i Allmänt,

Jag är inte nummer 1 i min mans liv?? hur tragiskt låter inte det och hur tokigt det än låter så är det precis det som jag hade önskat mig utan att jag visste om det. I hans liv så är det hans barn och barnbarn som äger en ofantligt stor bit av hans hjärta och jobbet har en annan plats och kisse och sen är det skidor som har en stor bit av hans hjärta. Sen kommer jag hahahaa Nä jag bara skämtar, visst älskar han sina barn intill vanvett och mig och det tycker jag är helt i sin ordning. Men jag som i min fantasi hade tänkt en dag i gemenskap och i mitt tycke lite shopping och fika och mys fick minsann se mig slagen av vinterstudion på tv!!! hahahaha tji fick jag.... Men jag skall verkligen inte klaga för inte är det många gånger på ett år den mannen önskar sig egen tid framför tv apparaten och jag skulle aldrig drömma om att gnöla över det. Så jag fick helt enkelt roa mig själv. Hade lite ärenden eller egentligen bara köpa mer cola....ja jag är ju en colaholic. Men kände för lite sällskap så jag ringde Milou och undra om hon ville följa med och handla. Så tråkigt att fara själv hahaha tycker verkligen att det är skit tråkigt.
Vi sladdade in på buketten och köpte lite blommor också och balsamspray på apoteket för Milou gillar verkligen inte att borsta håret och sådan brukar hjälpa att kamma ut trassel. My hade exakt samma problem liksom de flesta små damer som är lite håröm. Då var balsamspray skitbra har dock läst att hästbalsam är bäst hahhah. Ja man har det till hästar och används till att kamma ut deras manar. Vi köpte med oss en bulle och for hem och fikade med maken som slet sig en kort stund hahhaah. Jag hittade inget att käka till frukost och lunch hanns inte med utan det blev en bulle vid två och sen inget förrän vid 18.30 på kvällen och sen en fika på det...ojoj vad magen fick fnatt. Vi var ju bortbjuden som bekant på examensfika för Sara och de bjöd på pizza. Jag tog bara en liten slice och drack ett gäng kaffekoppar på det.... Vi bröt upp snabbt och hemresan kändes lite så här
Nåja det gav sig och gick över helt efter lite cola haahah botar det mesta. Sen avnjöt vi en film som vi bägge tyckte var spännande och bra. London has fallen hette den och vi gillar actionfiler med lite karastroftema hahaha Kom i säng först vid ett tiden och somna helt ovaggad. Idag så har jag fortsatt på luftballongsmobilen till den första av två bebisar som anländer med storken. Tror den kommer att bli fin och riktigt rolig att pilla på med. Gillar pyssel som man får jobba på med lite fantasi och påhittighet. Ni ska få se bild när jag är klar :) En som verkligen är i sjunde himmelen är Milou som idag skulle få med sig alla sina favoriter till Leos lekland idag. Sofia med familj och Stefan och Simon och Sara skulle hämta henne kl 13 idag för hopp och lek. Hon fick det som julklapp och jag tror att den var den bästa. Hon dyrkar sina kusiner och Simon och Stefan och det faktum att hon betraktar dem som hennes bästa vänner gör inte saken sämre. My messde mig och sa att Milou vaknade
redan kl 7 och var beredd haahaha lite övertaggad kanske? Tänkte på gårdagsaftonen lite extra när jag satt och drack kaffe imorse och jag måste säga att vi är ett skönt gäng. Saknar i och för sig mina två pojkar som pga avstånd och skoterkörning inte kunde delta igår men jisses vilka knasbollar till familj vi är. Kanske för utomstående ser sig våran familj som lite konstig när vi har så sjukt trevligt ihop nya fruar och gamla fruar och nya barn och gamla barn i en salig röra. Men vi är en familj oavsett och jag gillar verkligen att se hur många kärleksfulla famnar det finns för våra barnbarn.
Imorgon är det en ny vecka och den innehåller mycket. Vi skall i slutet av veckan iväg på formexmässa och se om vi hittar nya produkter till butiken och det känns både pirrigt och läskigt. Men framförallt så hoppas vi att en liten gosse kommer världen och att mor och barn mår bra. Milou skall vara hos oss under självaste leveranstiden och det skall bli så roligt att få hålla i vår nyaste familjemedlem. men än så länge är det söndag och jag skall fortsätta att bara gå och småmysa och vattna blommor och greja på med mitt pyssel. Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela