myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Jag gjorde det....

Publicerad 2017-01-12 09:24:23 i Allmänt,

Jag hann i princip göra allt jag hade på min lista. Stökade bort pappersjobb, strök gardiner och handlade och städade och njuta av allt fixande med en semla i näven. MMMM så underbart. Jag gillar verkligen känslan av att det är nystädat och sen sätta sig ner och veta att just nu kan jag bara njuta av allt. Men det doftar inte på samma sätt efter mitt städande som det gjorde förr och i ärlighetens namn så saknar jag det. Doft av ajax gillar jag men har sedan ett par år endast använt mig utav såpa. Golven håller sig bättre av såpa än med de starka kemikalierna som finns i Ajax. Men det doftar godare och det finns ju en uppsjö av dofter och medel. Såpa är ju liksom såpa....och jag ger mig istället en liten klapp på axeln, även om jag saknar dofterna från alla andra medel.
Torkade och vattnade och rensade bland blommorna också och fyllde på med blomjord. Lite scary är det att blomjord försvinner??? det blir damm och finns i vår luft och med tanke på hur mycket jag fick fylla på så är det lite läskigt att tänka på att blomjord virvlar runt och landar på allt...suck. Måste sluta googla på allt som jag undrar om haahahah . Nåja fint blev det i mina fönster.
For och handlade och var hungrig som en galen gnu, vilket inte är särskilt bra och det var nog därför semlor hamnade i varukorgen. Men väl medveten om att det är en dålig kombo att handla hungrig så lyckades jag istället förtränga en del varor som vi faktiskt behövde. Men jag gick som en furie med skygglappar genom butiken. Men jag sparade nog en rackarns massa på det, för jag skäms när jag bara tänker på de gångerna när jag handlat och varit hungrig det har blivit skitdyrt. Men en sak kom jag ihåg och det är tulpaner och än en gång.... jag älskar ljudet från färska tulpaner...det där som liksom krispar. Som toppen på en gräddtårta blev det att få ställa ut vasen i mitt nystädade hem och sen greppa min semla.
Har fortfarande känning av min nacke, rygg även om det är ljusår bättre än förra veckan. Jag säger bara att utan min voltarenkräm skulle jag inte hänga med i tempot jag oftast har. Ikväll så stänger jag och jag har dessutom förmånen att bli hämtad av kära maken så jag slipper pulsa hem i det förbannade snöhelvetet. Ordar inget mer om det.....ni vet vad jag tycker om snö och blåst. Snälla alla gudarns makter låt mig inte återfödas som en älg och tvingas stå ute året runt och sen jagas...oh my god vad jag älskar mitt trygga fina liv. Apropå liv och hur det blir och formar oss. Jag är ju en reflektionernas mästare och kan ägna mig åt att fundera på helt onödiga saker. Var ju ner på konferans i början av veckan och vid middagen så slumpade det sig att vi satt tre stycken som var lika gamla vid bordet och jisses så olika vi var. Jag....ja jag är ju som jag är....spontan och surrig och gud vet vad. En av oss andra hade långt grått hår och lite sådär...hmmmm tråk gråbeige...Skulle nog bara smälta in i väggen i ett modereportage i inredning. Hon åt strikt efter diet och undvek laktos, gluten och säkert en miljon andra grejer och åt en massa hälsokostpiller. Hade en plastmackapär som hon stoppade i munnen för att vidga matstrupen för att ,,,,,ja hon förklarade men jag var så tagen av mackapären att jag glömt det mesta. Men det var ngt med att öppna upp och tillgodogöra sig....märkligt. Hon hade inget bagage utan endast handväska med tandborste och pillerburkar. Men snusade hela tiden och ansåg att hon behövde inte byta om för hon hade inte utfört arbete som gjort henne smutsig. Den tredje kvinnan var helt uppe på läktaren och henne har jag träffat flera gånger och jisses lika uppe bland molnen som vanligt. En mycket vacker kvinna som vigt sitt liv åt meditation, tarot och new edge i fancy pancy kläder och exklusive smycken. Men allvarligt hon är så olik mig själv att det är kusligt. Tre olika kvinnor född samma år och så olika och jag är så glad att jag träffat dom för de gav mig ett möte. Jag älskar att möta andra människor för de ger mig så mycket. Tror att det är därför jag gillar mina vänner så mycket. de är inte som mig utan ger mig ngt varje gång vi träffs. Gör mig mer medveten om mina brister och gör mig till en bättre människa eller att jag blir mer säker på vem jag är och vad jag står för. jag älskar mina vänner <3<3<<3<3<3
Nu är det en massa år sedan jag läste Kay Pollaks böcker och hmmm kanske skulle gå på dem en gång till. I mitt jobb där jag träffar folk hela dagarna och sen kanske aldrig ngt mer så kan det vara intressant. Nä nu ska jag sluta snickesnacka och gå och ställa mig i duschen och förbereda mig inför dagens jobb. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela