myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lång radiotystnad

Publicerad 2017-01-21 08:31:05 i Allmänt,

God morgon alla tappra som ids vänta tills jag får tumme ur och visa ngt litet livstecken. Men allvarligt jag har inte riktigt haft tiden hahahaha. I måndags så flyttade lilla Milou in till oss för det var dags för lillebror att komma ut och dra sina första andetag härute i den stora vida världen. Jag jobbade och maken styrde upp hemmavid och sedan kom de och hämtade mig. Den första natten var lite orolig milt sagt och jisses vad synd det var om lillgumsan. Hon hade springmask och vaknade vid 22 och var ledsen fram till kl 01 . Fatta hur hemskt det måste vara med sådant elände? killas väl ngt fruktansvärt??? Hon grät floder och inget kunde vi göra för att lindra det mer än tröst och stöd. Tur att det gick snabbt över för då kickade medicinen in och nästa natt var det lugnt. Hela den dagen gick jag som på nålar av nervositet för jag visste ju hur det kämpandes med att få fram lilla goa Louie <3. Men inte förrän på tisdagen 21,40 kom han till oss, ännu en älskad liten medlem i våra sammanslagna familjer. Tycker faktiskt lite synd om Farmor och farfar som inte har sina två barnbarn så nära som vi har.
Lilla Louie hade lite krux med andning, blåsljud och sådant och fick med mor och far stanna tills på torsdag. Inget konstigt med det tänker vi som var på bb uppåt veckan när vi var i barnafödande ålder. Men nu far man hem samma eller dan därpå. Så på torsdagen for Milou hem och maken flyttade in i sovrummet igen hahhaah. Han slafar på soffan när vi har besök....orsak=snarkning Egentligen hade jag styrelsemöte men jag sket i det.....hade alldeles för mycket att göra. Vi håller på med ett snabbt bokslut......svår begripligt och kan inte förklaras mer än att det är en jäkla massa konton som skall stämma. Jag vill ju veta lite hur det ligger till med förra året och vill ha ett preliminärt bokslut och på ca 1 vecka sammanställer vi allt som brukar ta ca 3-4 veckor. Kommer nog inte att bli helt klart men man kan i grova drag utläsa hur det ser ut och gå vidare utifrån det. På måndag har vi och revisorn träff och då skall vi gå igenom det. Pirrigt och som ni förstår så har jag inte haft en minut över under veckan. Dra ut papper och scanna och kopiera och sammanställa har tagit all annan tid som blivit över efter jobb och Milou.
På fredagen bar det iväg till Stockholm och Formexmässan. Formexmässan är Sveriges ja nordens största mässa med utställare av allt möjligt av det vi konsumenter kommer att finna ute i handeln om 1 månad. Tusentals montrar och våran Noliamässa skulle bara vara en liten droppe i detta hav. Vi hade ju koll på vilka hallar vi var intresserade av så vi uppehöll oss där. Maken som var inställd på en hemsk dag hahaha. Ja han är väl inte topintresserad av shopping och ännu mindre att gå runt och känna och klämma. Men han var glatt överraskad att det inte var lika förfärligt som han ställt in sig på. Tur och tacksamt var att Sofia följde med så hon förgyllde hans dag och hjälpte mig med att tycka och bestämma färger. Men jag måste erkänna att efter denna vecka så var jag ganska mentalt utpumpad när vi kom hem. Hade kunnat köpa allt möjligt och det var skitsvårt för mig som gillar allt möjligt jox att inte köpa till "mig" utan tänka barn/ fina saker. Kan dock hända att det smög med ngt fint som jag ville ha...... Träffade på en av mina favoritbloggare och jag stövlade fram för hon har minsann sagt att hon vill att vi läsare ger oss till känna. På riktigt så var hon snyggare i verkligheten än på bild. Bilder kan ju som sagt ljuga och mycket längre än jag trott , fast å andra sidan hade hon "klackeskor" och vilka skor sen....massa underbara glitterstenar...suck.
Hon skäms inte över att hon använder sig av allt som bara går att använda sig av och filler och botox ingår i det konceptet. Skulle faktiskt inte ha ngt emot lite fillers själv i argrynkorna.....
Nåja det var ett trevligt snabbt litet möte och när det ger mig tillfälle så skall jag minsann spruta in lite här och där själv. Vad jag köpte på Formex kom jag inte själv riktigt ihåg, och jag har säkert glömt flera saker. Vi försökte skriva ner och komma ihåg var och vad vi köpte, under tågresan tillbaka till Arlanda men kom på fler saker när vi kom hem hahahaha. Så det blir nog flera överaskningar när vi får hem varorna. Nu är det bara att vänta och kanske om en månad vi har det mesta hemma. Nu i helgen jobbar vi och jag skall dessutom hinna förbereda lite pokemonpyssel. Nästa helg skall vi på gallerian ha pokemon tema och jag har fått i uppdrag att fixa fram lite olika förslag som kan passa barn i olika åldrar. Svårare än man kan tro. Det måste vara hyfsat enkelt, inte för kostsamt och kräva stora personalresurser. Samtidigt som det skall vara skoj. Inte så lätt kombo vill jag lova. Nåja det skall väl gå bra. Har också tänkt börja fnula på att göra en dopvägg. Inspiration och förslag och produkter brukar inspirera till köp. Så det skall jag börja trixa och fixa med i dag. Men för nu får det vara slutsurrat. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela