myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag och en ny vecka ligger framför oss

Publicerad 2017-01-23 08:47:01 i Allmänt,

Som en liten bebis ligger den nya veckan framför mig. Oskyldigt ovetande om vad som denna vecka kommer att innehålla. Jag vill då tro att den kommer att utvecklas bara finfint och klara alla gupp och gropar och krypa sig stadigt framåt. Gillar faktiskt måndagar och att ny arbetsvecka ligger framför en och att det känns bra att gå till jobbet. Fy bubblan för att ha det på ett annat sätt. Ehhh nu tillhör jag den typen av människa som troligt vis aldrig skulle vara kvar i ett yrke som inte kändes bra. Möjligtvis om jag var ensamstående och hade försörjningsbörda för ngr barn , då hade man nog varit tvungen att härda ut ngr år tills det var läge att byta inriktning.
Har haft många olika jobb av skiftande karaktär och arbetslös har jag aldrig varit. Jag har städat och haft flera jobb samtidigt och gjort mina hundår. Men visst har jag tyckt att flera av mina arbetsuppgifter har varit urtrista och naturligtvis finns det sådana i de flesta yrken. Men jag har lärt mig massor och tycker nog att jag har förståelse inför andra människors val av yrke...förutom revisor då....skittrist och skulle bli galen inom en vecka.
Men något jag kan tycka är en stor defekt på min personlighet är min dubbelhet. Gillar inte att ta beslut men vill absolut vara i en beslutsfattande situation. Jag har ett ängsligt sätt men totalt orädd. Jag är ensamvarg som älskar att mingla. Jag älskar min kropp och avskyr att jag inte kan ha på mig det jag vill. Jag har noll karaktär och envis som synden. En översittarsnobb som är väldigt empatiskt och ödmjuk. Jag kan bli fullständigt galen på mig själv ibland och mitt hoppande i känslor och agerande. Men en sak är positiv om jag nu skall försöka se något bra i allt detta förvirrade kaos till personlighet. Jag har aldrig tråkigt eller känner att ngt är meningslöst ngr längre stunder. Har fullt upp med att leva mitt liv och till 99,9 % så gillar jag mitt liv och även om man inte tycker att det är roligt när det går neråt så går det upp förr eller senare. Jisses vilet svammel det blev så här tidigt en måndagsmorgon men jag är trött hahahaha och då blir jag ofta lite sentimental och svamlig och ännu mer vimsig. Men nu måste jag avsluta för jag har en del datalistor att gå igenom......boring. Tur det finns kaffe att tillgå när man skall kika på sådant. Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela