myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

När man inser att man inte borde ...men gör det ändå!

Publicerad 2017-01-30 08:32:09 i Allmänt,

Förnuftet säger att jag bör ta det lugnt och vila idag men....jag far till jobbet ändå. Dumt men har ingen vikarie och då är det bara att pallra sig iväg. Helgen har bara varit för min del och precis som jag misstänkte så har den innehållit sjukdom. Ont i halsen och kroppen skriker men värst är orkeslösheten. Att stiga upp och gå och kissa är som en golgatavandring. Hög puls, flåsar och svettas. En patetisk syn.
I lördags var det dock värst och jag svamlade en hel del. Maken var på vift och jag frös som en hund och tänkte en varm dusch skulle få tänderna att inte skaka loss. När jag stod där så tänkte jag: Ja just det nu är ju Dan och fäller upp väggen i butiken och spikar fast den med pistolen!!! Fäller upp? ehh pistolen. Ja jag var på det klara att han inte köpt brädor utan färdiga sektioner av trä!!! som han nu satte fast med spikpistol och jag undrade var han fått tag i den? Nåja tänkt jag han har väl hyrt den.... Jag tänkte att ytan skulle bli plastig men att vi skulle lösa det...eh var fortfarande fokuserad på vars han hyrt pistolen. Men herrejisses nu måste ju presentpapperssektionen flyttas och det är brådis. Så snabbt jag bara kunde så sms jag till min butikschef att nu är det bråttom att få väck den sektionen. För senast tisdag är det försent...just då hade jag ingen aning om varför ....Får till svar frågetecken??? då fick jag lov att ringa upp och min fina Malin förstod att det var en massa svammel och förklarade att det var lugnt och hon hade koll. Lite senare insåg jag vilket svammel jag fått för mig hahahahMen undrar fortfarande var han hyrt pistolen hahahaha Det är hopplöst när jag får feber då svammlar jag ngt så förfärligt att jag själv kan bli förskräckt. I fredags fick vi lite av det vi beställ och satte upp i butiken och det blev riktigt bra trots att det inte är mer än "uppslängt" på hyllorna. Gosedjuren är så mjuka att man skulle bara vilja vältra runt med dem på hyllorna och vi har redan sålt flera stycken. Är så stolt över att vi fick kontraktet med dem och får sälja deras fina premiumnallar helt utan skit och gifter.
Idag så stänger jag och jag förstår redan nu att denna dag kommer att bli tuff. Jag gruvar bara att ta mig till bussen utan att svetten skall börja rinna. Inte kunde jag heller uppvakta vår kära Sara igår som fyllde år utan från oss fick maken representera. Sara är tillsammans med en av familjens söner och går i väntans tider. Vi oxå hahahaha tänk att barnbarn nr 5 är på ingående helt knasigt vilken rikedom. Det senaste tillskottet har jag inte kunnat gosa med sedan BB då vi varit sjuka :( Men jag har hört honom i telefonen....igår så pratade jag med My i telefonen medan den lille åt och precis som små barn kan låta när de äter. Sådär lite förnöjsamt och arbetssamt på en gång. Ni som följt mig en tid vet ju att Milou som bebis var "ovanlig" sov i maratonpass och var förnöjsam värre så länge inte hennes mormor fick för sig att hon skulle ge den lilla ett bad. Nu verkar det som de fått en likadan mirakelbebis!!!! har inte skrikit förrän i förrgår då kom det tre efter varann högre rop. Då hade han bajsat och var hungrig. Sover och äter och är nöjd och glad. Kan inte annat än säga att tack gode gud att det blivit så med tanke på att My är ofta ensam och har problem med värk. Men man brukar säga att Gud ger en inte mer än vad man klarar av. Hmmm det här med gud och gudstro har fått sig en törn i min värld just nu och jag känner mig lite förvirrad. Jo jag har en tro men jag är i ett läge som gör mig tveksam. Såg en film med Stephen Fy om han är bekant. Han är en brittiskt skådespelare som är väldigt intelligent och jag hyser den största respekt för honom. Därför så var det intressant att se denna film på Youtube. Ett intervjuklipp om vad han skulle vilja fråga gud om? Finns på Youtube och jag sökte på God Stephen Fry. Tankeväckande Liksom var spikpistolen kom ifrån???? Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela