myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tisdagkväll

Publicerad 2017-01-10 20:51:30 i Allmänt,

Nu blir det ett kvällsinlägg för imorgon har jag nog inte en stund över till att sitta på rumpan. Har en del jobb och sen så skall julen plockas bort helt och handling och städning. Behövs verkligen för just nu så känns det skitigt här hemma. Förra året den här tiden hade jag ju storstäd som tog två dagar och som gav ett njutbart resultat. Nu är det mer en alldeles vanlig städning som skall göras. Inser ju att jag inte kommer att hinna allt jag skulle ha velat få gjort men det skall bli härligt att få bänka sig imorgon afton i ett städat hem. Kom hem nu i eftermiddag efter 2 dagar nere på Arlanda quality hotel på konferans med Panduro och det är full fart och korvstoppning till max. Men jisses annåda vad vi frusit, det var svinkallt överallt i hela byggnaden och trots att det stod värmefläktar här och där så fick en del låna element upp på rummen. Jag sov med sockar och tröja och inpackad med både överkast och kuddar. Kändes skönt att få komma hem och krypa i morgonrocken och inte hacka tänder. Var varmare på Arlanda och hann få upp värmen innan jag satte mig i planet som var skitkallt haahhah. Värst var det om röven. Stolarna var iskalla jag lovar. Vi har gått igenom vårens alla nyheter och det är som julafton för oss allihopa och man riktigt längtar tills man får hem allt nytt.
Skall bli kul att se hur det tas emot av kunder också, många av våra kunder går och väntar på nyheter och frågar direkt när de kommer in i butiken - Har det kommit in ngt nytt? På butiken har de fått ideer på att bygga om lite och jag blir lite full i skratt för oftast är det jag som kommer på sådana ideer när jag kommer hem från dessa träffar. Innan flyget gick hem mot Umeå så hade jag en liten stund över och kvistade över till Sky city där de har lite trevliga butiker. Gick in på Victoria secret och de hade en massa på 50 % och sådant är alltid trevligt så jag köpte mig en typ väska/necessär som jag tänkte använda till ngt speciellt som Sofia tipsade mig om. Jag gillar som ni vet handväskor men det är ganska omfattande att flytta alla pryttlar från ena väskan till den andra. Istället har man allt i en mindre väska och bara flyttar den emellan!! smart va? Nu kan jag byta varje dag :)
Visst är det fint med fina påsar och förpackningar och det känns lite lyxigare. Men vad som är konstigt är att med tanke på hur svindyrt allt är på den butiken så blir man beklämd när det stod att läsa Made in China inuti väskan?? känns faktiskt lite sådär....har ingen koll på vem som sitter och syr på dessa?? Note to my self...kolla mer noga på producentland nästa köp. Nu skall jag strax gå och ha en date med John Blund och det skall bli ett härlig träff. Tills vi hörs Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela