myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Traladitrallada

Publicerad 2017-01-27 08:26:23 i Allmänt,

Ja gott folk idag är det fredag och en ledig helg ligger framför mig. Men det verkar som om sängläge för frun i huset kommer att bli aktuellt om det inte blir bättre än så här.....suck. Gruvar mig inför arbetsdagen måste jag erkänna för det gör ont i skelettet och lungorna och halsen och ynk ynk vad eländigt. Men det finns lite fighting spirit kvar så jag försöker nonchalera och tuffar på . Känns lite stressigt hur vi skall göra för flera av de leverantörer vi beställt av meddelar att flera av de produkter jag beställde inte kommer in förrän mars-april??? och det känns väl sisådär. Speciellt eftersom jag frågade om det fanns hemma!!!! Nåja vi får väl ta det som det kommer och fylla på allt eftersom, men ni vet ju hur det känns när man har en plan som inte blir som man tänkt. Fick de nya bärkassarna igår till de fina presentartiklarna vi skall sälja. Tanken är att presenterna skall packas i fina papperspåsar. Så att man inte behöver slå in utan det är liksom klart att ge bort. Kom även in de fina Änglaspel vi köpte, i alla fall några och de är så fina. Perfekt att ge till doppresent eller ettårskalas. Vill ha en själv faktiskt.
Idag kommer det troligtvis några spjut och skenor som vi skall spraya vita, så de passar in på det nya fina stället vi tänkt ha alla fina presenter. Har även en leverantör i USA som säljer grejer från England och som jag pratat lite svengelska med. De ringde säkert 4 gånger igår och jäsickens vad fort de snackar jag hade full sjå att lyssna och sen försöka haspla ur mig ngt som hon kunde förstå. Har gjort en stor beställning av dem och nu var det tull, skatt och antal och leverans som skulle avhandlas. Våran scanner har pajat och det gör att jag inte kan scanna in papper och skriva på och greja som det var tänkt. Så där kom en ny utgift, för scanner måste jag ha och det måste fixas imorgon.. Dessutom tar det ju ännu längre tid innan grejerna kommer. Jag är född helt utan tålamod och mår fysiskt illa av att vänta. De flesta tror att jag är spontan!! nä jag har inget tålamod. Idag öppnar Elena sin nya butik och jag hoppas vid min gud att det kommer att rulla på bra för henne. Sortimentet Party ligger ju i tiden och nu är det bara full fart som gäller. Har inga planer själv på att utöka med mer av det sortimentet än vi har för man måste ha så jädrarns mycket för att folk skall hitta det de vill ha. Har jag femtioelva olika gröna så kan du vara säker på att - Nä det är inte den rätta nyansen...suck.
Nu ska vi ta tag i badrummet och verkligen börja.....usch vad jag gruvar. Hade en kille här igår som mätte och greja och sa att vi kunde bereda oss på två månaders upptorkning???? med en surrande fläkt. Vi kunde ha kvar själva toan under torktiden men inte handfat och dusch....hejsan hejsan våra barn nu kommer vi snart haaahaha En fråga som genast seglade upp??? var ända ini friden skall kissa dricka sitt vatten. Han är ju ingen skåldrickare??? kommer vår lilla bebis att torka bort och en dag när vi kommer hem så ligger det en tom pälshög i fåtöljen??? Äsch han kan ju dricka ur skitiga vattenpölar ute på gården då kan han väl lära sig dricka från kökskranen eller ur skål, tycker man. Tog ett kort på honom i fåtöljen och han ligger ofta sådär med tassarna utsträckta och ena bakbenet under hakan. Vår lilla plutt.
Vi tycker att han är alldeles naken efter klippningen men han ser ju fortfarande ut som om han har lite hår kvar. Betänk att vi klippt och fyllt en icapåse med hår!!!! Men det är bara på vintern han har dessa mängder för på sommaren är det inte så mycket alls. Skall fixa en kopp kaffe till nu innan jag går och klär på mig. Känns väldigt motigt och ömmar överallt och jag kan nog erkänna att jag känner mig lite smågnällig hahaha. Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela