myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Var och vad?

Publicerad 2017-01-24 08:41:34 i Allmänt,

Idag så kunde jag inte sätta ngn rubrik för jag vet inte alls vad jag skall tjattra om idag....Men jag kan ju börja med att gårdagen var kanon. Träff med revisorn och även om jag får krullidutter över hela kroppen av vad allt som en revisor gör så har jag världens bästaste. Hon älskar siffror och älskar sitt jobb och gör därför ett fantastiskt jobb för mig. Visst är hon petig och supernoga och ställer svåra frågor som hon vill jag skall kolla upp, men bra blir det i slutändan . Kort och gott så gör jag allt för att hålla henne glad hahahah. Jobbet gick finemang och vi började lite smått på att fundera på flyttning av varor för att rymma de som är på väg in. Det jobbet fortsätter idag för att det blir lite meckigt om vi inte vet vilken ordning vi skall ta flyttningen. Smyckesdelen skall flyttas men den kan inte flyttas om inte barnpärlorna har flyttats och de skall ju där kalendrarna är idag och kalendrarna skall ju till....ja ni fattar. Våra kunder var lika goa och glada som vanligt och det känns så skönt i magen. Postkillen som kom med varor märkte hur glad jag var och sa att mitt glada humör gjorde hans dag hahahaha. Det värmde längst ini hjärteroten skall ni veta. Men nu skall ni få se på ngt gulligt och helt fantastiskt sött och det säger jag därför att det är så det är och inte bara för att jag är mormor åt den lilla krabaten hahaha
Jag riktigt längtar efter att få snusa på bebis men ...suck denna vecka är så full med jobb att jag storknar. Men kanske jag får in ett litet besök i alla fall....kanske på fredag?? Ikväll efter jobbet blir det att fixa lönerna och förbereda lite pappershögar så det bara är att kasta sig över dem i morgon bitti. Nu till ngt helt annat... Läste i tidningen att sexleksaker innehåller mindre gifter än det är i barnleksaker. Första tanken är ju att det är ju bra då de oftast använd väldigt mer intimt än barns leksaker. Men å andra sidan så har väl inte medelsvensson mer än en sådan tingest medan barn har flera leksaker och det måste ju generera mer gifter i luften??? Huvva ligen ändå så läskigt. Vi sålde loomband i mängd och mass för ngt år sedan då det var som mest poppis att göra gummibandssmycken och gubbar. Våra var giftfria men vi fick en lista på andra märken och i en del var det så mycket skit i att de strålade!!! Känns bra att allt jag köpt in till butiken är organiskt, giftfritt och återvunnet och utan flamskyddsmedel. Ett tag var det stort att alla gosedjur skulle innehålla flamskyddsmedel så de inte skulle kunna brinna. Ju mer desto bättre....ja de bästaste brann inte men jäsickens vad gifter de innehöll. Kläder är ju en annan grej där jag själv gör fel jämt. Man bör ALLTID tvätta nya kläder innan man använder dem och mest viktigt är det med jeans. Kläder mer eller mindre doppas i skit innan de säljs till oss. Men handen på hjärtat hur många av oss gör det???? inte jag men nu skall jag verkligen börja tänka mig för.
ja jäsicken vad det är mycket att tänka på när det gäller sådana här saker. Jag har blivit så mycker mer medveten de sista åren och är för strafftull när det kommer till företag som använder mycket skit i grejerna och spyr ut tillverkningsavgaser i sina fabriker som oftast placeras i ngt land där man inte har råd att säga nej till jobb. Om vi kunde ta ngr minuter och fundera på hur bra vi har det och vilket fantastiskt liv vi har så lovar jag att dagen kommer att kännas så mycket bättre och ni kommer kanske att sprida er glädje över till ngn annan. Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela