myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Jaha då var det lördag

Publicerad 2013-08-31 07:58:11 i Allmänt,

Åh jag är så lättad. Jag som kände mig orolig över min tankspriddhet och "glömska" börjar nu ana att det har med förkylningen att göra. Igår insjuknade Dan i detta elände och han kunde heller inte tänka klart. Eller som han sa - Känner en viss förvirring......orkar inte förstå. Typiskt att han just nu fick denna känsla/förkylning, när han verkligen måste fatta ett stort beslut. Han har blivit erbjuden ett jobb inom sitt företag som skulle innebära ett väldigt stort ansvar och arbetstid efter det....dvs måste vara tillgänglig 24/7. Det är jättekul och jag är superstolt över honom. Men sen måste han och även vi tillsammans fundera på om det är värt. Är det värt med långa arbetsdagar, ansvar för att produktion och tjänstemän och övrig personal gör sitt jobb. Jag är osäker om jag skulle tycka det är värt. För 15 år sedan hade jag hoppat jämfota av lycka, men det finns så mycket annat i livet som oxå är roligt än jobb....har jag hört hahaahaaa.
Men det är hans beslut och jag har lovat att ge honom den tiden som hans jobb kräver. Han har ställt upp på mig nu i flera år och nu är det min tur. Men som sagt han har inte bestämt sig än. Just nu ringde en av tjejerna och har blivit förkyld...jajamensan det var bara en tidsfråga. Det blir jobb idag. Vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela