myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag morgon och start på ny vecka

Publicerad 2013-02-11 07:13:37 i Allmänt,

Helgen har varit fantastiskt skön. Pappersarbetet gick bra, även om jag inte gjorde allt hahhaaha typiskt mig. Men jag ville verkligen inte. Istället har jag baka,t hälsat på de små barnbarnen. Läst en bok på läsplattan. Det är så underbart roligt att läsa. Sen är det ju så smidigt med läsplatta. Här och nu utnämner jag den till en av världens underbaraste uppfinningar. Idag så diskuterade jag och maken om Findus, hästkött osv. Hörde att Findus köpte sitt kött från en firma från frankrike som i sin tur köpte det från ett annat bolag i frankrike som köpte det från en firma i rumänien som köpte det från italien. Som de trodde hade maffiakopplingar. Jag menade att det ändå var säljarens ansvar att veta varifrån varorna härstammade. Jaha sa maken och varifrån kommer dina penslar ifrån då? Jamen det vet jag väl!!! Från en lycklig liten gris på Filipinnerna. Av den lilla grisens bajs gör man papperet. Sen på dagarna sitter den lille grisen i solen och myser. Hahaa han trodde inte att jag visste.
Nä skämt åsido så känns det bra att Panduros grejer är varudeklarerade. Inga djur eller barn har farit illa. Ej heller finns det gifter eller annat trams i grejerna. Det är ofta därför det är svårt att få tag i saker när det är slut i lager. Ta tex ull som är en typiskt sak som tar lång tid att få hem när det är slut i lager. Många ullproducenter smörjer sina får med ngt läskigt i rumpan som lär göra ont nå djä...... Det ämnet tar bort alla eventuella parasiter i ullen och de behöver alltså inte slänga bort ull. Men det stackars djuret får lida ont. Panduro har därför letat upp en icke smetande fårägare som inte använder giftet. Därför tar det lång tid att få hem ullen. De små liven måste ju först få lite hår på kroppen så att de kan klippa bort det. Men det som jag inte har löst ännu är, var färgar de ullen då? för inte springer det väl omkring rosa, turkosa och gula små lyckliga får någonstans i världen??

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela