myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredag och det känns finfint.

Publicerad 2013-07-05 07:11:10 i Allmänt,

Ja igår kväll var jag så duktig att jag ger mig själv 4 bananer av fem hahahah. Visserligen var ingen bokföring inblandad men än då....Jag strök kläder och städade garderober, sorterade mina smycken (ofta lägger jag dem i en hög och sen så är det kaos bland alla armband och halsband, tog fram alla papper och la dem på rumsbordet så att allt finns klart i kväll. Sen så upptäckte jag att skurkäppen blivit knäckt!!! Antagligen så har ngn klivit på den!!!! Men som tur är så bor jag ju med en Mc Gyver så han lagade den med hjälp av en ölburk!!! Ja det är inte ens lönt att jag beskriver hur han gjorde men bra och stabilt blev det.
Idag skall maken på baluns med avslutning utanför stan. Blää känns sådär att fara och hämta festprissen inatt när jag jobbar i morgon...Men i nöd och lust hade vi ju sagt...
 
Men det finns ju bra saker med det. Har ju tidigare nämnt att jag får mest gjort då han inte är hemma och det innebär att jag har höga förhoppningar på kvällens resultat.
Det enda som förmörkar min värld är att storkissen inte varit synlig ännu...snyft...men jag tror att han kommer tillbaka snart, Var mer orolig förra gången och då var han borta 3 1/2 vecka!!
 
För övrigt så hoppas jag att det blir bra fart på butiken idag. Pratade med en butiksgranne och han var orolig då turister hade sagt till honom att - Blir det inte bättre väder så far vi vidare....
Hans butik brukar öka sin omsättning av turister som planerar sitt inköp hos honom. Vi är inte beroende av turister utan sommarfirande som skall roa sina barn i dåligt väder....så då förstår ni varför mina mungipor pekar uppåt när solen inte lyser.
Förresten så måste jag bara säga att igår så läste jag ngt irriterande....Nu säger man vinterlov  istället för jullov för de kan annars verka stötande för de med annan gudstro än julens budskap....jamen hallå vi är väl för jossenamn i sverige inte i arabemiraten, fillipinerna, nordamerika eller svalbard....
Tänker osökt på eländet i Gazaremsan där israel ockuperade och drev ut de som bodde där under bulller och bång. Det behövs inte här, vi skulle städa huset och fylla upp kylskåpet innan vi flyttade till flyktinglägret och be om ursäkt att vi inte hann klippa gräset i brådskan....bend over here i come.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela