myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Här är flitens lampa avstängd

Publicerad 2013-09-04 06:42:20 i Allmänt,

Ja vi är fortfarande snuviga och hängiga, vilket medförde att jag inte orkade jobba efter jobbet utan låg i soffan och väntade på sänggång. I morse sa Dan ngt roligt: Herregud detta är ingen vanlig förkylning detta är ju Grisfest, det roliga var ju att han menade svininfluensa. Där fick vi ett gott skratt, om inte annat.
Idag står det jobb på schemat och ikväll så måste jag vara lite mer effektiv än igår kväll. Vi skulle oxå behöva städa, men å andra sidan ju längre vi väntar desto finare kommer det att bli.
Vi har i alla fall varit duktig på jobbet. Vi har nu fixat och trixat och rensat och joxat och resultatet ser ut att bli bra. Nu skulle det bara varit städat ordentligt där oxå. Men lite varje dag och vips så blir det klart.
 
Idag skall jag fixa naglarna oxå. Det är egentligen det enda fåfänga som jag sysslar med. Jag tycker ju väldigt mkt om kläder men har ju inte kroppen för allt hmmmm eller rättare sagt för mycket kropp för det. Men jag vet inte om jag berättat om känslan jag fick i juni förra året. Jag har trots operation inte gått ner allt som jag velat. Men har väl inte kämpat hårt hahaha. Men jag kände att nu får det vara nog med vikttankar och nedklankade. Jag är och förblir en tjockis, så det så. Jag tycker det är okey så länge jag inte får ont i ben och fötter som jag hade förr. Har inte tänkt anstränga mig så jag mår dåligt utan jag bestämde mig för att bejaka mig själv och livet. En väldigt skön känsla ska jag säga. Det funkar väl inte alla dagar, men i det stora hela är jag nöjd med mig själv.
 
Men utan naglar går jag inte......klipper mig gör jag själv eller så tvingar jag Dan. Han är riktigt haj på klippning och det funkar för mig. Mitt egen klipppning är lite mer här och där, eller rubb och stubb. Massage och hudvård njaaa inte så bra på det, sminkar mig som jag alltid gjort. Skor har jag noll intresse för förutom att de måste vara bekväma. Fast väskor tycker jag om, men har blivit lite mer noga hur det skall vara utformade. De får inte vara säckiga, nä stadiga skall de vara. Vill gärna kunna titta ner i väskan för att kunna se vad som är där nere.
Som en riktigt damväska (läs tantväska). Jajamensan har nog stora planer på att bli en riktig tant. Hur coolt skulle inte det vara. Grinig kärring som tar evigheter på sig vid kassan på Ica eller brer ut sig på bussen och behöver bägge sätena för väska och shoppingkasse. Tränger sig i kön och hytter med käppen. Det enda som inte funkar är hatt. Jag tycker om hattar och skulle gärna ha flera stycken. Men har inget bra bakhuve att sätta fast hatten på!!!! De flesta har om de känner efter ett bakhuve som går ut lite innan nacken kommer. Men inte jag är och förblir en plattskalle, vilket får till följd att hattar och mössar liksom "glider"av. Jaja nu är det färdigsurrat och dags för lite jobb. Vi hörs.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela