myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Söndag morgon

Publicerad 2013-09-08 08:51:48 i Allmänt,

Sitter och glor framför datorn ,medans kära maken snarkar så att taket lyfter. Ryggontet är värst morgon och kväll och det beror ju på att man varit stilla. Men kommer man bara igång så kör maskineriet igång och man tar sig framåt. Idag skall jag försöka packa pärmar åt revisorn och dra ut papper. Brukar bli en anselig bunt innan allt är klart. På tisdag tänkte jag att det skulle vara klart för inlämning, så det är bara att gnugga på.
Hade oxå tänkt göra Pulled beef idag, pulled pork var ju en hit så jag måste prova nötkött oxå. Hade tänkt ha i lite whiskey oxå så maken kommer nog att vara lite orolig så jag inte tar av de finaste.
Idag kommer nog oxå My och lillan förbi. vi skall gjuta gipshänder,dvs av lillans hand. Det skall vara till en demo på butiken, men oxå till mig.
Vi har oxå köpt bil eller rättare sagt Dan. Vi har ju funderat ett tag hur vi skall göra. Våran har ju varit jättebra och vi är fortfarande väldigt nöjda. Men nu har den gått så långt att det är dags för att byta kamrem, fixa ac:n och en del andra grunkor. Pengar som aldrig kommer tillbaka när man säljer och behålla den då känns inte riktigt aktuellt. Vi har kollat runt och provat och fastnade för en ny skoda i snygg brunaktig nyans. Men försäljaren som vi träffade två gånger var så otroligt nonchalant och lite blase. Det retade mig oerhört och tydligen så var det bara han där för vi såg aldrig ngn annan.
Vi hade även kollat på Kia och de var ju helt ok men så fula färger.....inredningen var oxå lite hmmm speciell i min smak. Mycket krom och pianolack....kände mig osäker men Maken tyckte om den.  Mottagandet var väldigt bra varje gång vi var där så det kändes som om de ville att vi skulle känna oss nöjd. Nu hade de även fått in några finare ljusa färger så då slog vi till. Ärligt talat så tyckte jag lite bättre om skodan, men det här blir nog bra. Kul grej var att försäljaren noterade min delade känsla och hämtade både kaffe och cocacola och slängde in lite gummimattor och bagagematta osv in på priset. Samtidigt sa han att jag vill att du skall känna att vi bryr oss om dig...smart affärside...för jag tyckte om det.
Nu har maken tystnat...han snarkar alltid så märkligt. Han kan överrösta en Boing 737 och helt plötsligt blir det knäpptyst. Fatta hur många gånger jag kollat ...lever han???
Nä nu skall jag kolla in tradera en stund och gå igenom mina maxpris och bestämma mig för vad allt kan vara värt för att säga att det var en bra affär. Det är både kul och småjobbigt att måsta välja. men först en kopp kaffe till...om jag tar mig upp ur soffan....förb....de ryggelände. Eller rättare sagt hosteländets fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela