myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ibland så suger han...

Publicerad 2014-08-25 07:24:05 i Allmänt,

Vem?...jo Kisse. Han har varit lite besvärlig (läs: Pain in my ass) på morgonsidan. Han började väcka mig vid 4.tiden....Varför jo han vill dricka vatten. Det finns naturligtvis vatten i hans skål, men han vill dricka ur kranen. Men visst hade jag kunnat låta det stå och rinna lite grann och gått och lagt mig. Javisst men.....våran kisse vill dricka vatten med sällskap!!! Han måste han ngn liten störning??? Han dricker bara om ngn av oss ser på??!!!
På kvällen och man ser ngt bra på tv,så kan det räcka om man står i rummet och har uppsikt över honom och hans drickande.Då kan man fortfarande se på tv och titta lite då och då åt hans håll.
Fatta hur det suger att sitta på toalettlocket kl 4.30 och titta på när kisse dricker vatten. Det värsta är att jag låter honom styra mig och faktiskt låter honom få sin vilja igenom för det mesta.
Jag tror att det beror på att han tycker om att dricka vatten där och då gosar med kranen. Men han är så intensiv med sitt gosande så oftast kommer han åt kranen så vattnet stängs av. Vi öppnar upp kranen igen och det är nog därför han tror att vi måste se på.....
Igår så beställde jag en ny tvkanal HBO nordiq (tror den hette så) Många serier och filmer men upplägget suger. Det finns ingen förklaring eller info om handlingen. På tex netflix står det kort om vilken sorts film eller serie det är typ action eller komedi och några rader om handlingen.
Det är då förväl att det går att googla det mesta.
Idag så skall jag fixa naglarna och sen hem och ringa lite. hahaha inte bara så där planlöst ringande hahaha utan till facket, fk, ta in en offert och till slut till revisorn. Måste oxå kolla in frysen...har inte en aning om vad det finns där...den är smockfull konstigt nog men med vad. Kollade lite igår inför middagen (det blev hemgjord pizza) och det verkar vara mycket halvtomma förpackningar av sådant som vi inte äter. Typ pommes frites....
Sen så måste jag kolla upp lite fakturor och betala mina egna räkningar. Händer alltför ofta att jag glömmer att betala i tid. Inte så att jag får betala extraavgift...men det är ofta på håret. Är mer fokuserad på butikens ekonomi än min egen hahahah
Nåja nu skall jag gå in i duschen...

Kommentarer

Postat av: MaritB

Publicerad 2014-08-26 00:11:47

Ni får ta och införskaffa en sån där sensor till kranen så den börjar rinna då kisse närmar sig....vem vet kanske han nöjer sig med det :)
Vet du vad, Via Play har fått en uppfräschning och jag har ändrat mig och tycker den är bättre än Netflix t.o.m ha ha !!!

Svar: Ja det var faktiskt ingen dum ide...det där med kranen... Ok du får köra lite Via play och ge mig ditt slutgiltiga betyg. Hmm måste kolla det där med kranen. Men då kommer det väl mycket vatten? Skulle oxå vilja prova en sådan där kattfontän. Men de är så dyr att om de inte funkar så har man ju slängt bort en massa pengar.
myma.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela