myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag och trött och stel

Publicerad 2014-06-30 07:19:18 i Allmänt,

Jissesså stel jag var i kroppen när det var dags att gå upp. Kändes som om jag var etthundratjugo år gammal och fick liksom tänja ut mig. Trött var jag oxå , kan kanske bero på att vi satt uppe sent och såg de sista avsnitten av Suits.
Jag var inte så effektiv när det gäller papperen igår som jag tänkt....lite dåligt samvete...japp.
Men jag var på loppis istället vilket var ett trevligt avbrott. Men jag måste säga att det var lite märkligt,så mångaföremål från min barndom och uppväxt det fanns. Jag såg flera prydnadsföremål som vi hade hemma och som nu kostade skjortan. Det var en rolig upplevelse, men jag skulle aldrig i livet köpa dem. Men jag kom hem med en väska sjal och två receptböcker. Böckerna var väldigt fina med inspirerande bilder och goda recept alltifrån förrätt, välkomstdrinkar till vickning och vett och etikett. Trevligt sällskap hade jag oxå, dottern och en av småprinsarna. Han hade en pinne med silvertejp runt, men det var inte vilken pinne som helst.. det var en Ninja turtles pinne.....så vi färdades tryggt.
Sen kom My och Milou över och lagom till middagen så kom maken hem och vi åt och resten av kvällen så målade jag rosor, broderade och tittade jag på tv. Milou hade trevligt med några av grannbarnen och dansade av glädje. Hon gillar verkligen att vara ute och gärna umgås med stora barn typ 4 år hahaaha.
Jag måste göra fler rosor.....minst fem till annars blir buketten för fjuttig. Tror att den kommer att bli jättesöt,när den är klar. Jag skall ha dem som skyltdekoration under den period som vi har bröllopstema i butiken. Det är i februari så jag har gott om tid att göra klart den hahahhaa
Annars så händer det inget speciellt alls,förutom att det planeras ochdonas inför bröllopet. Jag har hittat en bra Give away till gästerna som brudparet tyckte var bra. Hur det slutgiltiga resultatet blir får ni se senare. Spånar på hur kyrkprogrammet skall utformas och även bordsprogramet. Så jag har lovat att gör två modeller som brudparet får välja på. Jag tycker det är riktigt trevligt och tror verkligen det kommer att bli fint.....tårtfrågan är dock inte löst ännu...hur många och var i hela friden skall jag förvara dem.....nåja det löser sig nog.
Men just nu tänker jag gå och borsta tänderna och röja bort här hemma efter lilla Milous framfart. Tar ett kort på rosorna och lägger in...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela