myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon sköna dag

Publicerad 2014-03-11 07:02:06 i Allmänt,

Kisse har börjat matvägra? Han vill inte äta från sin mat. Han har inte ätit på tre dagar nu??? Varför kan man undra? Jo vi hade slut kissemat och fick köpa från lillica lite friskies.....det var ju godare tydligen än hans ordinarie less fat/sterile cat food......ja det låter ju inte ens gott !  Men hans kropp har förvandlats må jag säg asen småkissarna flyttade. Ett tag var han så tjock om magen att han inte orkade hoppa upp och dricka vatten. Nu är han slimmad, ja nästan i alla fall. Men då fanns det ju mer mat och han gillade kissebäbismat.
Jag ger mig dock inte då den där billiga maten inte är så nyttig för njurar och steriliserade kissar. Det jobbiga är att han pratar och jamar och springer framför fötterna hela tiden i tron att han då skall få ngt gott.
Gårdagen var väldigt lugn på jobbet och jag tillbringade den att flytta runt och greja. På kvällen gjorde jag klart momsen så den skall levereras till Skatteverket idag. Sydde en arm till lillkaninen och en liten gardin och ett förhänge som skall sitta under ett skåp i mitt lilla hus.
 
Idag så kommer det leverans till butiken och den skall tas emot, idag slutar jag fyra och sen ut till mamma och greja på. Blir nog sent idag så middagen kanske bara blir en macka.
Märker hur mkt mer pigg jag är och att jag orkar ta för mig mer. Vet oxå vad det beror på.....jag jobbar mindre i butiken och då hinns det andra görat göras i vettig tid och helt plötsligt så får jag fritid....Vi har pratat om att fara och hälsa på några goda vänner i helgen för en kopp kaffe.....vi var dit sist december 2012 ?????
Jag skulle verkligen vilja ha så här jämt......lagomt....ja jag är en person som tycker om lagom.
 
Jag gillar t om att ha det lite småtråkigt. Det är viktigt så man uppskattar det roliga som händer i livet Nu har jag väldigt sällan småtråkigt hahahaha vi har oftast alltid ngt för oss. Men jag gillar tanken på att bara drälla runt.
Jag har dessutom fått sådan lust att plantera blommor och frön. Men vet att jag inte har ngn plats för dem och sen ingen tid att lägga på att hålla dem vid liv. En period i livet hade jag ju trädgård och jisses så trevligt det var, jag gillade t om att rensa ogräs Det är så mediativt på ngt vis. Men alla som har trädgård kan vittna om att det krävs både tid och hjärta för att sköta om den. Men jag älskar att se på hur tex en Kaprifol eller Akleja är utformad,,,så vacker och fulländad. Brukar säga att Gud var på bra humor när han skapade dem, så utsökta små detaljer. Nu kom jag på ett ordspråk som är jättefint och viktigt åtminstone för mig. Ett ordspråk som jag ibland behöver påminnas om....så här ...varsågod
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela