myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Men har ni hört? Det är Onsdag!!!

Publicerad 2014-03-12 07:04:11 i Allmänt,

Shit var for tisdagen? Den var över på ett grisblink. Nåja nu gäller det att hålla i onsdagen så den inte susar iväg....
Gårdagen var lugn på butiken, inga långa köer direkt ute på staden. Vi har kunnat ha dörren till butiken öppen en stund och det är en skön känsla. Det värsta är väl att det blåser damm så ibland ser det ut som en sandstorm utanför fönstren.
Som ett vanligt vårtecken på butiken så är det stopp i rören !!!! när man städar så blir det ju som en sandsörja och då blir det fort stopp i de gamla rören. Så då får jag hälla ut skurvattnet på gatan........känns som en konstig sak att göra. Men det är ju så tidigt på morgonen så ingen brukar se mitt tilltag hahahahha. Men det finns en plats på götgatan som är lite renare än resten av gatan hahahahaaha
Efter jobbet skulle vi ju fara ut till modern....och det gick ju bra......Blev ju inte lika sent som jag befarade i alla fall. Väl hemma så började jag konstruktionen av hyllor och en kökssoffa.Maken gjorde mig sällskap och snidade till några små konsoler. Mest för att han blir så nervös när jag använder skalpell och små träbitar.....helt utan sanning är det ju inte att jag slinter.allt som oftast....
Fick några glada nyheter av några goda vänner att de skulle bli farföräldrar :) så roligt. Det är en fantastisk känsla att ens barn skall bli föräldrar så det är väl värt att vänta på. En del får kanske vänta längre då ungdomar oftast väntar med att skaffa familj en del vill ju utbilda sig och jobba några år oxå. Eller inte är redo än......
Men vi har ju haft "tur" och få smaka på kakan tidigt så att säga.
Idag tänkte jag spinga iväg och se om det kommit ut ngn ny dockskåpstidning och till Ohlssons tyger. Behöver lite tygbitar...känner även lust att sy en klänning till Milou....(känn ingen oro My hahaha) Vill mest bara prova om jag kan. Har tänkt samma sort som mönstret till Kaninernas klänning. Jag syr ju kaniner med klänningar och de är så söta och mönstret var enkelt. Skulle ju bli stolt som en tupp om jag fixade det. Jag syr ju för hand,,,så det kommer att ta ett tag hahahahah. Som ni märker så har jag etttusensjuhundra saker för mig just nu.Det gäller att passa på medans jag kan, rätt var det är så blir man upptagen med bokslutet :( och då upphör allt vad frid är.
 
Pessimist javisst, men allvarligt nog så kan jag ibland tycka att det är märkligt att det är så mycket tjoller med siffror hit och dit, från ett konto till ett annat bara för att...summerna stämmer,,det är väl det som är det viktiga inte vilket jäkla konto de finns på. Jag måste se på alla ändringar och godkänna....och jag bryr mig inte ett dyft hahahaha dessutom kostar det en massa pengar. Men nu och just nu så äger jag min egen tid och jag är glad som en liten utter på vårisen. Såg ju i VK att det var glada uttrar på isen i sävar,så jag kan relatera till dem
 Nu till ett nytt ordspråk, som kan användas när ngn står i vägen eller kan riskera att få ngt på sig eller liknande;
- Akt öga för knappa....sa kärringen när hon klådde gubben med västen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela