myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Rasbiologi

Publicerad 2014-03-19 06:50:29 i Allmänt,

Hörde på radion om rasbiologi om hur man mätte skallar och delade in folkgrupper utifrån huvudmått och form, skrämmande ideer hade de verkligen. Sverige var ett föregångsland när det gäller dessa forskningar, kanske därför vi lyckades hålla oss neutrala under världskriget?? Har även läst i en bok som heter sibyllans spåbok eller ngt liknande om vilken sorts människa man är utifrån hand och fingrar och huvudform och liknande. Kunde då läsa att jag inte är så smart!!!! Jag har den kortaste eller lägsta (hur man nu säger?) pannan som jag någonsin sett. Det tyder på låg intelligens i alla fall. Ja vad ska jag säga? Särskilt smart är jag inte och fattar sällan eller aldrig ngt knep eller knåp typ sudoki eller flytta en sak till ett annat och lösa olika knutar.
Eftersom jag dessutom har ett väldigt platt bakhuve i kombination med en låg panna så borde det innebära att antingen så är min hjärna lite mindre än genomsnittets eller så kläms den och blodet kan inte strömma fritt genom de delar i skallen som är smarta.....hmmm intressant tanke
Men jag har klarat mig väldigt bra trots att jag inte är så smart, för jag är väldigt kreativ och lösningsfokuserad, Så då jag inte fattar ett dugg så träder min andra sida in och kompenserar. Så jag klarar mig i vardagen kanske det är inlärning och inte förstånd hahahhaah
Gårdagen tillbringade jag i alla fall hemma, och gjorde inte ett dugg, inget pyssel, jobb, tv eller ens bloggtittande. Låg och slumrade mest och på kvällen så var jag lika trött ändå. men idag känns det mkt bättre. Vi var barnvakt igår åt Milou och hon är i en sådan kul ålder. Hon har nu börjat gå och ha huvudet lutat bakåt och liksom tittar upp i taket, ser inte klokt ut och det vet hon. Så hon spexar och dansar och ser helt knasig ut. Tänker direkt på Liam som hade sina kuliga armrörelser. Han trodde nog att han var väldigt cool när han vickade på armar och händer och körde robotliknade moves...Såg mest bara knasig ut.
Nu skall jag gå och klä på mig och borsta tänder och kasta mig ut i verkligheten, men i ärlighetens namn hade jag kunnat drälla runt idag oxå.........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela