myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Hur fel kan det bli?

Publicerad 2015-06-22 06:49:39 i Allmänt,

Nu tänker jag på de väderprognoser man såg inför midsommar!!! Hela helgen har ju bara varit fantastisk med massor av sol och värme. Vi åkte upp till stugan på torsdagkväll och när jag vaknade på midsommarafton så var det strålande sol och spegelblank sjö. Sen fortsatte det hela helgen. På självaste aftonen umgicks vi med goda vänner och jag kan bara göra en kommentar....eller två. Underbart att träffas men jag skall inte dricka snaps. Slut på kommentar.
Vi sov över och på lördagen rullade vi hemåt och resten av dagen kurerade vi oss från ....snapsen.
På midsommardagen är det dans i Örträsk och vi kunde se att det var mycket folk och musiken hördes långt in på natten.

Det var mysigt att sitta ute på altanen och lyssna och se ut över sjön.
Jisses vad svårt att åka hem och jag föreslog för maken att vi skulle stanna och liksom försvinna. Men han sa att det var en ganska enkel sak att hitta oss och att det inte ens behövdes en polisinsats. 
Nu snart är han helt klar med sin grillplats. Lite hyllor och sådant sen så är den helt klar. Betongplattan gjöts i fjol och stommen byggdes och byggaren som är den som sköter grillandet är mycket nöjd.
Tror jag byter till datorn nu....


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela