myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredag 6/3

Publicerad 2015-03-06 07:48:29 i Allmänt,

Fredagskänslan sprider sig i kroppen och det är en skön känsla. Igår hade vi ju lillan här och före det var vi uppe hos stora sonen och käkade pizza. Väl hemkommen så blev det bad och kvällsfika med lilla fröken.
 
Nu i helgen kommer ju Viggo och det är minst lika mysigt. Tittade på några bilder på när han var liten och kan konstatera att dessa år har gått fort från ett pyre till storpojke.
 
För egen del så går jag ibland och småpratar till mamma.....inget allvarligt utan mer som lite alldagligt som att nu missar du alla vårfåglar finns det fåglar där du är och älgar och andra djur? Bråkar man i himmeln? eller går alla omkring i en salighet?
Känns abstrakt att tänka sig att alla i himmeln är lycklig hela tiden....eller är det bara jag som tänker så?
Att det finns ett liv efter detta är jag helt säker på, hur jag kan vara det? vet jag inte, bara en känsla att så är det.
Antar att jag med tiden får veta det där.....men skulle vara trevligt att veta. Nästa gång jag träffar ett medium skall jag definitivt fråga.
 
Idag stänger jag och det är dessutom beställningsdag, så idag blir det kassajobb för mig. Trevligt med mycket kunder och vi har sett flera far och mormödrar med sina barnbarn denna vecka. Det är en kulig grej på jobbet och det är när vi får nyhetsblad...dvs blad på nyheter och då blir de flesta av oss alldeles prilliga av glädje!!! Igår så fick vi med posten ett stort kuvert och vi vet vad de brukar innehålla. Men bestämde oss för att först packa upp varorna som kom tidigare på morgonen, så vi inte skulle bli varandes med nyhetsbrevet. Åh så kul nu får vi in massa kul till kalas och kanderade popcorn???? hur kul som helst.
Sen tänkte jag hur ända ini fanken skall vi rymma allt? Vi får helt enkelt köpa hela Mvg och göra en enda butik av det??? Undrar om det var så grundaren av GeKås i Ullared tänkte?
 
Nu till ngt helt annat....mina ben ser ut som ödleskinn??? torra och bedrövliga och ser ut som saharas öken. Skulle lätt kunna behöva ngn deciliter på underbenen. Det är torr luft och det märks inte minst på växterna som blir snustorra fort.
Men apropå torr?? så kom jag på att solen värmde för första gången på länge igår. Gick med sopor och jag kunde känna hur den värmde...åh så skönt det var att vända upp fejset och känna solens strålar. Det är nog det enda som är positivt med att fara till fjällvärlden...att känna solens värme när man ligger i ngn urgrävd snögrop. Annars kan fjällvärlden och alla dess begivenheter fara åt pipsvängen för egen del. Är inte så förjust i vare sig skoter eller utförsåkning...jo pulka och längd är okey.
 
Men denna årstid är så vacker och jag önskar att jag var duktig på akvarell, för det är den konstform som bäst kan förmedla våren på bild tycker jag. Det är så vackert på fälten som jag åker förbi varje dag på väg in till staden. Jorden som plöjdes i höstas sticker nu upp och har glesa snöfläckar och fåglar spatserar omkring kanske på jakt efter en vilsegången mask? Doften av våren gillar jag minst lika mycket, lite surjord och mull. Ibland som en gammal källare och skit. Kanske låter skumt men jag tycker det doftar hopp och liv.
Tänk att måla så här???wow så fint. Men jag gillar akvarell och kanske jag måste kladda lite med det i helgen. Det är både kul och skitsvårt på samma gång och än har jag aldrig vågar visa mina alster för ngn? Men uppmanar alla att ngn gång prova för det är väldigt kul.
Men nu slutar vi bubbla denna gång och tar oss  kragen och gör ngt som behövs....borsta tänderna och leta fram ett par sockar utan hål....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela