myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Varför????

Publicerad 2015-03-20 07:04:13 i Allmänt,

Varför skall allt göras om jämt och ständigt....säger jag som gillar att göra om...ofta. Men nu syftar jag på webbsidor, på mitt löneprogram, på mitt bokföringsprogram och nu på bloggsidan....allt blir så rörigt och bökigt innan man hittar det man ska. Precis som när de bygger om på Ica???man hittar ingenting i ett par veckor....
 
Igår så visade dottern hur man bloggar från telefonen och kan lägga in bilder. Så det måste jag ju prova. Nu tar jag bilder med mobilen som sen sänds till mailen, blir bökigt och det är därför jag varit så snål med bilder.
 Så här ser det ut hemma just nu, för jag iddes inte städa ihop igår...
Här har Millan dragit fram leksaker och spritt ut dem över vår lägenhet. Jag bökade lite i förrådet och trodde jag skulle få hjälp men det gillades inte av mitt lilla besök. Hon kom med koppar och böcker och tyckte vi skulle ha ett kaffekalas eller kanske ha en lite bokcirkelträff. Så då gjorde vi det istället.
Sen var det daxs för bad och hon klappade händerna och började dra i kläderna och jag fyllde badet.....men jag fick bada själv och hon stod bredvid och lekte med vattnet???? Varför då då? tänker ni då??
Jo hon hade gjort illa sig för ett bra tag sedan och fått ett plåster på foten och för jämställdhetens skull fått ett på andra foten. De plåsterna väcker så mycket känslor att hon inte klarar av att ta av sig sockarna och se dom???? och bada med sockar...nej där var mormor bestämd.
Så kvar nu på morgonen ligger leksakerna i badkaret.
Så nu skall jag städa och bädda och fixa ordning så att det är gjort innan jag far till jobbet. Ikväll så blir kisse ensam länge då jag far direkt ut till Täfteå efter jobbet. Måste fixa ngn macka att äta i bilen annars hungrar jag väl ihjäl och kastar mig över värdinnans kylskåp hahhhaah
Sen så har jag ju förrådet kvar och min garderob som skall sorteras och hängas bort sådant som jag anser är över för denna säsong. Det blir imorgon afton efter jobbet och jag tycker det skall bli lite roligt och väldigt skönt. Gillar känslan när det är nystädat och fixat och ordning i garderob och förråd. Något som jag aldrig lyckas hålla ngt längre tag. Söndag är fylld med annat så lördagkväll skall jag fixa och dona och som grädden på moset så skall jag inventera dockskåpsgrejer.
Har tre rum på gång så nu samlar jag grejer till dem och kollar vad som fattas. Jag kommer ju inte att hinna pyssla med ngt nu i vår men efter sommaren yippiekaayea
Men det är ju hälften av nöjet att planera och söka grejer och bygga osv. Själva färdigställandet är sämst för då är det ju i princip klart. Tanken med hobbyn är ju att man ständigt ändra och bygger om. Vilket är svårt för mig då jag bara har ett skåp framme och resten står på hyllor i förrådet. Lite bökigt och inget jag kan njuta av...buhu....
Hade varit mer praktiskt om mitt intresse var löpning!! för föll andan på så kunde jag bara småjogga lite där jag står. 
Nä nu måste jag sätta igång om jag skall göra allt som jag inbillar mig att jag kommer att hinna hahhaha För jag har ju inte druckit morgondosen kaffe klart heller....
Ha en skön fredag allihopa

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela