myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag 4/11

Publicerad 2015-11-04 08:00:07 i Allmänt,

Nu är jag klar med min tokstädning:) och jag avslutade med att tända lite ljus och bara sitta och titta mig runt och konstatera att hur i hela friden skall jag göra för att bibehålla detta hahahaaha. Är nog mest nöjd med persiennerna och att det blev så tomt i skåpen. Igår morse så var jag och gjorde bort lite av mina ärenden och sen hem och svida om i lite mer oömma kläder. Jag tillhör den typen som oftast alltid byter om när jag kommer hem.
Det finns fördelar och nackdelar med det. Det blir mindre tvätt men å andra sidan så har jag en massa kläder som hänger i sektionen kan användas fler gånger......För att det skall bli så krångligt som möjligt så hängs de in i garderoben på olika sidor. De kläder som kan användas fler gånger hängs in till höger. Ibland så blir det mer kläder på den sidan...ja vilket krångel och så typiskt mig att krångla till ngt som kan vara så enkelt. idag skall jag in på jobbet ngr timmar tänkte jag, Skall kolla in hur mycket varor vi har och om vi måste göra en storbeställning. Men först skall jag äta lite frukost och dricka mer kaffe. Igår när jag handlade så köpte jag kalaspuffar tänkte det kunde vara supergott istället för mitt supertråkiga torra müsli och jag kände hur gott det skulle vara.
Det kändes som hundra år sedan man åt det och jag blev så läskad och kastade mig över det tillsammans med lite fil. Men nääää....det var inte så gott som jag hade fantiserat ihop. Egentligen var det nästan lite äckligt. Kanske det krävs att man är sisådär 45 år yngre för att uppskatta kalaspuffar. Så jag får nog fortsätta med mitt torra müsli.... Läste på en av mina favoritbloggar om lösögonfransar och nu ni skall jag testa. Tror jag var tretton år när jag provade sist hahhaa och nu är jag så nyfiken. Antagligen så kommer det inte att se klokt ut men lite kul kommer jag nog att ha så varför inte. Nu till ngt lite annat....har ni skinnflikar?
Det har jag...ngr stycken och jag tycker det är lite halväckligt. De uppstår tydligen på ställen där huden skavs??? jag har mina på halsen, 3 st som verkligen irriterar mig. Vad skaver där? Nåja nu har jag hört att de kan försvinna om man baddar de små eländena med äppelcidervinäger. Typiskt nog så rensade jag ut den flaska jag hade nu i den stora städningen så...det är väl bara att köpa nytt då. Krävs att man baddar flera gånger per dag och hur jag skall komma ihåg det står att läsa i stjärnorna. Men prova skall jag för de små flikarna gillar jag inte och kan jag få bort dem så varför inte? Men nu gott folk avrundar vi för idag och gör det bästa av denna dagen. Ha det så bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela