myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Jag håller på att bli vuxen

Publicerad 2015-09-01 09:37:58 i Allmänt,

Ja nu har helvete frusit till is och himmlen blivit rosa och nu kan verkligen grisar flyga. En massa konstateranden har flutit in i mitt liv de senaste 2 veckorna.
  • Funderade på att söka jobb på ngt café och tänkte att det skulle vara ngt för mig. Borde vara perfekt för mig som gillar att sälja och gillar att serva. Tills jag såg på cafe personalen på de allra flesta .ställena.....Ingen över 30??...ingen tant på 52 och överviktig som fixade latte och espressso i ngn snitsig tröja och hästsvans överhuvudtaget. Glömmer ibland att jag inte är perfekt för alla jobb hahahaha och att jag kanske inte är så piffig som jag tror.
 
  • Jag har fått näshår.....trodde att bara män fick sådant. Ni vet strån som kommer ur snoken på män när de blivit äldre. Nu har jag fått det???? visserligen bara tre strån, men ändå. Jisses vilken skön upptäckt när jag såg en av mina bloggar som jag läser hade oxå upptäckt detta och inhandlat en egen trimmer. Så skönt för jag trodde jag var den enda kvinnan...
  • Jag har fixat till mitt pensionspar....tungt då jag har haft den inställningen att jag hellre sparar i min madrass. Tror inte på pensionspar, då det är oekonomiskt med dubbel beskalttning och man bara ger bort sina pengar,Men har nu tagit en genom firman så då blir det inte dubbelbeskattning. Men kändes lite knasigt och inte helt bekvämt med min envishet att jag inte skulle ha ngt spar.
  • Vi skall den 9/9 kl 9 skriva testamente, ödesmättat eller hur? Anledningen är högst på listan att trygga oss själva när ngn av oss går bort. Vi vill att den som är kvar skall kunna bo kvar. Vi har gemensamt ägande på allt hem, firman, stugan ja allt lösöre. men vi har särkullbarn som har rätt att få hälften och det vill vi kringå tills den andra går bort. Eller egentligen inte det heller...men vi vill helt enkelt försäkra oss om att vi kan bo och leva kvar. Ingen av barnen är särskilt intresserad att ta över företaget så, den dagen måste det vara solklart hur det blir. Vi håller även på att uppdatera hur vi vill att allt skall gå till när vi dragit vårt sista andetag, ex begravning , musik och sådant. Det känns verkligen bra att få göra detta för att trygga oss själv och för att underlätta för barnen.
Tror att många tankar föddes ur den erfarenheten att mamma gick bort och hur krångligt det blev.  Vi insåg att butiken växt och att vi har många gemensamma äganden som kan krångla till det. Sen att jag kommer att ärva pappa och hans hus och sådant som vi vill äga tillsammans men pappa antagligen vill skall vara enskild gåva eller ngt sådant. Krångligt värre faktiskt. Men vi funderar på att äga tillsammans men att första tjing på huset skall gå till min sida, enligt pappas önskning. Det måste sen värderas och fördelas. Ja den dagen den sorgen.
Men det är bra att reda ut innan tycker vi bägge två, så att vi vet att det skall kännas tryggt och bra för alla inblandade. Vi hade en del grejer med oss i boet som vi tycker att våra respektive barn skall ha. Inga större värden mer än känslosamma. Lite porslin ,smycken och bestick och sådant grejs. Antagligen vill de inte ha ngt alls av det hahahah. Men jag och maken vet och det är huvudsaken.
Tunga ämnen direkt på morgonen? ja det tycker kanske de flesta men det borde det inte vara. Förutom näshåret....det var tyngre upptäckt skall jag säga.
Nu skall jag betala en till traderavinst tjohoo. Jag är mycket nöjd över mina små vinster och det är hur kul som helst när det är lite paket i brevlådan.
Sen blir det jobb coh jag skall spraya ngr lampor som vi skall sätta upp ovanför kassan på jobbet. Jobbar till kl 18 idag och idag måste vi verkligen äta ngt mer rejält än igår...mackor. Ja vi suger på att äta rejält när jag är hemma kl halv åtta på kvällen. Men på det nya schemat har jag bara ngr få stängningar, då jag tänkt söka ngt annat jobb!!! ....fortsättning följer
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela