myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Livlig fantasi?...Jag?

Publicerad 2015-09-26 08:22:32 i Allmänt,

Jajamensan det har jag och en sådan som gör att jag lever mig in i allt. Filmer och böcker och jag är där..när allt händer. Det har jag nog bevis för nu hahahaha. Jag har ju den senaste veckan drömt en hel del och en av drömmarna var jag mitt i en tornado. Tror jag blev inspirerad till den drömmen när jag läste om de häftiga ovädren på ngn grekisk ö tidigare i veckan. Nåja det har varit en del nattlig action i alla fall och jag tänkte att det kanske är månen som påverkar mig. Brukar ofta drömma mer när månen håller på att bli "full" eller få svårare att sova.
Nåja i förrgår när jag kom hem efter jobbet och senare gick på toaletten så fick jag mig en riktig chock!!! Mina lår var blåsvarta!!! och det fortsatte ner över benen. Min första tanke var att byxorna hade färgat av sig???eller att jag fått ngn annan färg på mig.
Maken blev mer förskräckt än mig och ville vi skulle fara upp till NUS, men jag sa att det gör ju inte ont och istället satte jag mig för att googla. Ja kallbrand.....men jag hade ju inget sår och var inte varm bara svullen och blåsvart och strimmig. Så jag beslutade mig för att gå och lägga mig.
När jag vaknade var knäna blå och det var även tydliga tecken på vaderna. Hmmmm...nu kände jag att det pirrade i underbenen och tänkte att jag bör nog ringa 1177. De kunde för sitt liv inte säga vad jag led av eftersom jag inte hade ont, feber eller ngt sår så de uppmanade mig att söka vård.
Jag for på VDC och först vart de sur för att jag inte ringt först men jag skulle ju jobba hahahaa. Men fort fick jag träffa läkare när de såg mina ben. 
Denna bild jag hittade är ingenting motför hur mina ben såg ut. Måste faktisk erkänna att jag blev lite rädd själv. De undersökte mig och tog prover och tills slut så kunde doktorena jaa de var två hahaha konstatera att jag fått ngt som hette sänkningshematom. Något man kan få efter en stor operation eller ett trauma mot kroppen typ bilolycka!!! och jag blev nästan korsförhörd för att de ville veta vad jag gjort. De sa att ett kärl gått sönder i kroppen och blodet läckt ut i kroppen och att det var blod i benen och det orsakade svullnad och pirr.
De sa att det måste ha känts när det gick sönder??? att jag måste ha ont....Nope inte ett dugg.
Så det måste ju vara mina drömmar när jag virvlade runt i tornadon???? Eller hur?
Nä skämt åsido, det känns inte så jättekul med tanke på att jag reser till turkiet och hade tänkt bada och då är det inte kul att se ut som en bilolycka. Döm om min lättnad när de ringde och sa att proverna ser bra ut och att jag får fara om jag använder mina stödstrumpor och vilar högt med benen och samtidigt rör mig lite då och då.
Idag ser det riktigt bra ut och allt det blåsvarta är borta utom på knäna som ser lite underliga ut. Men pirret är nästan helt borta och jag tror att "läker" jag så här bra så kan jag nog bada utan våtdräkt.
Tur nog så är jag ledig idag och då kan jag ligga med benen i högläge lite då och då. Men gissa om jag vart lite fundersam ett tag? vad händer, kan jag åka på söndag? kommer benen att ramla av? 
Nu skall jag i alla fall ta mig en kopp kaffe till och fortsätte rensa ur garderoben. Lägga bort sommaren så att säga. Skall oxå fara och lämna igen ngr plagg jag köpte tidigare i veckan och återigen så borde jag lyssnat på min inre röst om att jag inte kunde ha de modellerna. När man är stor som jag så är det inte lätt att hitta ngt som man trivs i och som ser hyfsat bra ut.  Nu hade jag fallit för en blank petroltunika, men jag såg mest ut som en kärnvapenarbetare i skyddskläder. Och en tunika med fina snitt över bysten. Men med mina boobisar så vart det en urringning som skulle få en hallick att rodna. Ibland så förstår jag Tomas DiLeva som hittade en modell han trivdes i och körde den fullt ut.
Ha en underbar dag :)
 

Kommentarer

Postat av: Farmor Fia

Publicerad 2015-09-26 12:02:59

Kära nån'så otäckt det låter och hoppas det snart blir bättre. Hur som helst så skriver du så roligt och det är kul att följa dig på bloggen.
Ha en fin vecka i Turkiet och ta det lugnt!!!












Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela