myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag 11/7

Publicerad 2016-07-11 08:06:32 i Allmänt,

Nu är det måndag som följt av en lång härlig söndag. Vi for tidigt från stugan och väl hemma så packade jag upp och bokade tvättstugan och började tvätta lite tävlingsdräkter. Nu är det ju lätt att tro att det är mina dräkter i Mrs universum eller mrs fitness....men det är det inte. Det är dotterns tävlingslags dräkter och de måste handtvättas då det är fina mtrl och en massa bling på dem. Vet inte hur många de är men jag har en tanke på att tvätta sju per dag. Själv är hon ju i Turkiet med milou och hennes morfar, men skall jag vara ärlig så är jag inte speciellt avundsjuk för där är så varmt att de inte kan vara ute så länge. Har varit i turkiet under den perioden då det är som varmast och det var inte att leka med. Värst är det på eftermiddagstimmarna och jag tyckte det kulminerade vid 16 tiden. Puh så varmt. Men kvällarna är underbara och jag kan tänka mig att vända på dygnet skulle lätt kunna hända en yngre person. Nåja nu lämnar vi det och nu skall jag ägna mig åt lite kärringgnäll...vad ända in i baljan är det för fel på väderappar och all väderrapportering???? Igår så skulle det vara skitväder och regna hela eftermiddagen??? jo det åskade men inget regn föll då här på Röbäck. Istället hade vi en underbar sommarkväll på altanen och vi försökte oss på lite rosévinssippande...Men nä inte våran grej, smakar för mycket vitt vin. Så jag tog en cola istället och fascinerades av att vi satt ute utan kofta. Idag lyser solen på en klarblå himmel...eller åtminstone just nu. Ja just nu så är det fyrans väderrapportering som verkar stämma bäst. Problemet är att de inte ägnar så mkt sekunder åt "norrland" som de verkar mena börja vid Gävle!!!! jäkla tokskallar säger jag. Idag och antagligen hela veckan är jag ledig förutom lite bankbesök och annat måstegöra. Maken jobbar och jag far kanske tillbaka till stugan en sväng. Om och jag säger om det blir fint väder.......Nu gäller det oxå att inte hålla på som vanligt när vi är i stugan. Är det dåligt väder så äter vi en massa gottis och mackor och annat skit. Mest för att ha ngt att göra och att man sitter och blir sugen. Hemma köper jag ju inget som kan fresta mig så då är det lättare. Igår kväll så föll vi dock för frestelsen med en kvällsmacka, vi var ju på vännäsmarknaden och där köpte jag "fisbröd" ni vet sådana där mjuka tunnbröd, som man fiser en hel del av om man äter för mycket. Himmelskt goda om ni frågar mig. Vi skall dra ner till staden oxå idag för att byta lite kläder och inköpa en av sönernas födelsedagspresenter. Han fyller år nu på onsdag men vi skall dit först på torsdag och sjunga och uppvakta. Imorgon skall vi klippa oss och maken börjar tidigare så då hinns det inte. Men nu skall jag ringa till veterinären för kisse har ögoninflammation som inte blir bättre utan istället har det börjat se brunt och äckligt ut. Så vi får hoppas på få snar hjälp med det för att tvätta hjälper inte. Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela