myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Baka? ja kanske. Hur somhelst ska jag fira med ngt gott.

Publicerad 2016-11-16 08:21:56 i Allmänt,

Har ingredienser hemma för ett bak och planerna var att jag skulle baka idag. Men just nu känns det lite motigt, i ärlighetens namn. Orkar inte gå ut i förrådet och hämta matberedaren....ja den står där då jag bakar en gång /år. Men får se om jag skärper till mig senare och tar tag i en bullsats. Först var planerna att stöka bort lite fakturering och sådant. Inget arbetsamt mest tråkigt, men med ljudbok så går det mesta lättare. Jag behövde lite småtomtar till ett litet projekt och bad maken fixa lite sådana i söndags. Enkla men söta.
Får sedan syn på denna boll??? och undrar vad det är? En picassotomte svarar då maken!!!
Tydligen hade ngt gått fel i tillverkningen och den blev helt enkelt skrotad. Om det nu inte blir ngn bulle så skall jag i alla fall rota fram ngt gott till kaffet idag, för firas skall det göras. Min sonhustru Rebecka fyller år idag och i fjol den här tiden så var jag ju nere hos dem och kunde fira henne live. Men idag blir det mer distans. Hon ligger dock nerbäddad fortfarande i en elak förkylning som hon fick av min son tidigare. Han är för tillfället uppe? nere? i Uppsala. Blir lite konstigt då allt är nere för mig men för honom är det uppe i Uppsala då han bor i Göteborg!!!. Sen sätter jag in en liten fin bild på Lavendel som är en av hennes favoriter.
En bra sak med att vara ledig idag är att jag får träffa maken. Han jobbar ju eftermiddag och de veckorna är man ju inte bortskämd med att ses, så det kanske blir lite sällskap till förmiddagskaffet idag :) Blev sent innan jag kom i säng igår och klockan hade då blivit halv ett om inte mer innan jag låg till sängs. Så jag antar att John Blund hämtar mig lite tidigare i kväll. Slutade kl 5 igår och for genast hem och började stöka i bokföringen. Mest bara för att jag skulle få fritid i dag och inte sitta med allt trist jobb. Hann en hel del innan jag stängde ner vid 23 tiden och nu är denna dag mer min egen. Är våldsamt sugen på att börja sätta upp adventgrejer....ja jag vet att det är tidigt. Men jag tror att i helgen så smäller det till och jag börjar feja och greja. Inga tomtar men gardiner och lite ljus och mys i fönstren. Måste dock göra mig av med lite blommor...som vanligt skänker jag de till ngn av sönerna så får de ta dem av daga sakta men säkert. Skall inventera julsakerna i alla fall. Gjorde det för två år sedan har jag för mig och kastade en hel del, men kanske jag har lite till övers av gardiner och smått och gott. En av sönerna har inget kvar sedan en liten vattenskada i källaren.....så jag har lovat att se igenom gömmorna. Jag är inte helt ute och cyklar om jag säger att jag brukar ha en del gardiner..... Men till vi hörs Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela