myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ett tag sedan...känns det som

Publicerad 2016-11-15 07:55:49 i Allmänt,

Det känns som det var länge sedan jag kunde sätta ner arslet och blogga lite, har helt enkelt inte hunnit, orkat eller funnit ro att sätta mig ner. Har inte äns hunnit läsa alla mina bloggar på flera dagar hahaaha Jag har jobbat och grejat med sådant som krävt min uppmärksamhet och vips har då lille John Blund påkallat uppmärksamhet och viftat med sin lilla påse med sömnpulver. Eller inte...inatt fick jag hjälpa till på traven med en insomningstablett. Så skönt men inget jag tar lättvindligt då jag nu har en sort som smakar rostig cykel i munnen en hel dag efter. Idag är det jobb som gäller och i afton måste jag ta tag i lite annat som inte hanns med för att internet har laggat i omgångar hos oss. När grejer inte fungerar så blir jag stortokig...alltså på riktigt. Den troligaste orsaken är att jag inte vet vad som är knas....är så tekniskt imbecill så jag fattar inte ett dugg vilket gör att jag inte kan förklara vad som är fel. Men nu verkar ordningen vara återställd och jag kan kanske fixa lite i afton med det som inte hanns med. Är just nu ganska trött och mina upppiggande vitaminer är slut och jag har inte hunnit beställa mer. Så jag kan nog erkänna att jag är trött och slut på och då kommer irritionen över skitsaker lättare hahaha Här är en sak som kan irritera mig till bristningsgränsen om jag är på det humöret. Hår.....
Vill bara rycka till lite bara för att...Långhåriga människor har noll respekt ,,,japp nu drar vi alla över en kant. De dundrar fram med sitt hår och framförallt på bussen kan man se att en del av dem med löst långt hår bara slänga omkring hårskallen och jag avskyr att stå med fejan uppe i ngn annans hårsvall.....jag har kanske hårlängdsavund??? Eller kvinnor på dansgolvet som buggar och dänger runt med håret så en annan måste ducka. Hallå har ni hört talas om personlig space??? Så dj.....ulskt irriterande om ni frågar mig på en dålig dag. Nä nu måste jag dra åt handbromsen och vara lite merpositiv hahaha. Men ibland är det så skönt att få vara en surkärring , åtminstone när man skall på jobbet och dra på sig smilarfejset hhaahahaa. Det finns så mycket att glädja sig åt och en av de tre glädjekällor jag har är Milou, som just nu är sjuk och febrig. Men i fredags efter jobbet var vi och grattade det lilla livet och när vi alla började avrunda och ta på oss och fara så sa hon; - Men mamma är dagen slut nu? varför är den slut? Ja att fylla fyra kan vara trevligt och det är ju inte lika kul när alla far hem....Men ngt där fascinerade mig och det var tårtan. My hade beställt den från tyskland !!!! helt otroligt och vansinnigt, men fin var den men den smakade ungefär som köpt drömtårta. Men kul grej och bra pris och fiffigt måste jag erkänna.
Kan förstå att det är lite kämpigt för henne som nu i det närmaste är högravid och förbereder för lägenhetsvisningar med allt det innebär, Anders jobbar borta och nu har hon lite extra värk och ont, antagligen beroende på att kroppen utsätts mer nu under graviditeten. Mitt i allt så bygger de ju hus och det är beslut och val och papper och utstakningar och fyllnadsmassor och bygglov och allt som medföljer i de spåren. Ja snacka om att de är mycke nu för dem Men en sak glädjer mig massor och det är att snön tinar och det är ljuvligt slask ute. Inga mer instagrambilder på: Titta så mycket snö vi har på altanen eller åh så fint med den vita snön. Skall lägga upp en bild idag på: Titta så härligt snöslask jag har framför bron ahahahaha. Men herrejesse vilket humör jag är på idag hahahah Det är nog lika bra att jag stänger ner och håller igen truten för nu är det inte rosor och små fluffiga änglar som flyger runt utan mer törnen och smådjävlar. Med hopp om bättring avrundar jag nu och går och stampar ihjäl en spindel så det blir lite mer regn hahahha :(
Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela