myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tjolahopp nu är vi på väg..

Publicerad 2017-01-03 07:31:04 i Allmänt,

En liten väg in på det nya året och än så länge är allt bra hahaha. Var sjukdom på jobbet igår så jag jobbade hela dagen, tur nog så dök maken upp vid 14 så jag kunde kissa och äta. Bägge var av trängande behov så det var en förlösande känsla. Simon och Sara dök upp och lilla magen har verkligen växt på bara ngr dagar, eller kanske egentligen ändrat form .Nu är det "bara" två månader kvar. Med My går det lite fortare då hon troligtvis blir igångsatt av en mängd anledningar. Så spännande <3 Julen är fortfarande kvar i det Granströmska hemmet och jag är nog mest förvånad själv. Vet inte om det inte förblir så ytterligare ngr dagar då vi har fullt upp med inventering. Men egentligen så går det mycket lättare att inventera nu om jag jämför för en månad sedan. En hel del varor hade vi då och nu känns det som det går mycket fortare.
Jag har nu förstått att jag håller på att förändras till en äldre herre. jag kom i klimakteriet tidigt och redan vid 42 var menstruationen borta, ngt jag verkligen tyckte var underbart skönt. Men om jag förstår det hela rätt så blir det då mindre och mindre östrogen som är det kvinnliga könshormonet kvar i kroppen?? Det gör att det manliga hormonet testosteron blir då allt starkare ( man har bägge sorterna, både män och kvinnor). Låter väl logiskt?? Vadan all denna reflektion tänker kanske ni. Det är allt hår???!!!!! som växer tamme rackarn överallt ovanför nacken. Ja lite mer på övriga kroppen också fast mest irriterande är fejset.
Jag rakar mig inte under armarna eller på det mer privata stället....men hakan rakas varje dag...suck så charmigt. Näshår har förekommit och nu väntar jag bara att flätor skall komma ur öronen. Hela ansiktet har ett fjun, och jag skulle inte skada mig om jag for med ansiktet i backen för mitt fjunlager skulle skydda mig likt en hjälm. En del av mig bryr sig inte ett skvatt och en del av mig tycker det är så pinsamt. Men det är precis därför jag går ut med detta elände för att vi är fler och kan det hjälpa någon som liksom jag tycker att det är bedrövligt att måsta raka sig och nu finner att vi är flera så är det bara positivt. Gemenskap gör en starkare i anden. Igår efter jobbet så beställde vi pizza och jag beställde ett Bussola som jag trodde var med endast räkor. Så fel det var räkor och skinka,,,,eh tre räkor och ett halv kilo skinka. Jag satt och pillade och grejade en lång stund innan jag fick bort all äckelskinka. Jag vägrar att äta sådant, billigt skit. Det yttersta beviset på att det var billig skit var mängden av det. Allt som jag plockade bort hade kunnat mätta en hyfsat stor familj. Kvar blev alltså knappt ngn ost och de tre räkorna och brödet. Men jag tuggade i mig eländet och gör inte om misstaget. Vad det blir för lunch idag står väl i stjärnorna, men middagen blir nog en tripp på Max. För när vi kommer hem så blir det räkning och sammanställning av inventering och det brukar ta en ca 4 timmar. På onsdag kommer det Pandurobesök från huvudkontoret och jag har inte en aning om varför?? det var ju bara ett par veckor sedan förra besöket och nästa vecka skall vi ju träffas nere i Stockholm??? De kanske vill komma och peppa mig??? ehhh ja jag har inte en susning, men jag skulle gissa på det. Tycker de kan lägga ner på Avion...men tror inte att de kommer att göra det för enligt ryktet så går den butiken näst bäst av Panduros egna??? kul va? Men å andra sidan så går det skit enligt annat rykte för deras egna butiker. Vi har då nöjda och glada kunder och det är jag förbannat stolt över. Ni som följer mig vet ju att jag har ett märkligt förråd, det blir kaos där på mindre en 24 timmar efter röjning. kan väl aldrig bero på mig???? Har ju så mycket som behöver plats eller egentligen inte, har bara så lite plats för allt man kan tänkas behöva och ett litet förråd. Har nu bestämt mig för att möblera om och fixa till igen. Men det innebär en rockad av förflyttning av grejer. Har lite ideer och det kommer nog att bli bra. Men jag älskar att röja och ur kaos skapa ordning som håller kanske i 36 timmar!! Måste bara och fixa lite plastförvaringslådor. Ehh när jag skall göra detta??? äsch det står i stjärnorna. Nu skall jag fixa mer kaffe i min jättekopp. Ett nytt inköp och den är skitastor och rymmer minst två tekoppar fast i mitt fall kaffe. Matchar min fina nya morgonrock och det ser så matchigt ut ehh... skämtar bara. Tar bara udden av min uppenbarelse av trasiga och ihoplimmade tofflor och en skäggigt fejs. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela