myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag 26/1

Publicerad 2015-01-26 07:13:56 i Allmänt,

Kan ni fatta att det bara är en månad sedan jul??? Känns mycket längre sedan, tycker jag som var borta i feberdimmans land i 5dgr under julen och som tycker att det känns så länge sedan vi hade nyår.
Vips så är våren här.....tänker jag för att det skall kännas lite bättre, med snö och kyla. Ja nu är det ju inte så mycket snö att orda om men kallt är det oavsett om man måste ha jacka på sig när man går ut. 
 
Idag måste jag säga att man är lite stolt. Dotterns alla cheerleading lag vann massa fina priser och flera guld i helgens tävling uppe i Boden. Har sett flera av filmerna och de är så himla duktiga. Man kan se att snart bor det svenska mästare i Umeå......
Vilket engagemang alla tränare har som får dessa killar och tjejer att fullkommligt sprudla av energi och glädje ute på tävlingsmattan. Man kan trots stel kropp och noll taktkänsla inte annat än falla in i glädjen och farten och pulsen börja slå fortare.
 
Igår så var det en trevlig och härlig söndag. Vaknade tidigt och grejade på tills det var tid att fara till den nya lokalen och spana in storlek på skylt och ingång. Vi tog en latte och satt och mös en liten stund innan vi drog vidare till Rusta för inköp av kartonger. En sväng till butiken för att lämna av inköpen och sen upp till Lidl.
Tänkte vi skulle köpa fish/chips som är en väldigt praktisk rätt att slänga in i ugnen när man kommer hem sent.
Tur hade vi för det fanns bara två kvar och de tog vi raskt i korgen. Det skulle bli billigare om man handlar där lite oftare. De har ju en del lite skummare varor som jag känner mig osäker på hur de producerats,så det står jag över. Men husmans, mjöl och socker och sådana saker som man köper på ex ica. De är billigare på Lidl så många bäckar små....osv
När vi kom hem så kom dottern med hela sin familj och pojkarna var som vanligt ubergoa. Lille Viggo hade blåmärken och rivsår som tydligen utdelats av lillebror. De slåss och bråkas hej vilt. Men jag minns hur deras morbröder bråkade så stickor och strån flög och illvrål kunde höras i hela huset.
Nåja vi ser ju bara det gottaste i småprinsarna och kan konstatera att de är hur goa och kramiga som helst. De hade med sig en massa gofika, så vi åt så middagen fick vi ta sent. Vi hade planerat att ta soppa, ägg och macka så det blev ju bara perfekt.
 
Sen när man fått sig lite småprinsgos så har man en varm känsla i kroppen, så varför inte spä på den med ett varmt bad? Sagt och gjort,,,,det blev ett bad och sen blev jag som lealös i soffan.....
Vid nio började serien som vi brukar följa men jag gick och la mig. Blir så illa berörd av att se min "skådespelare" fara illa........ja jag vet att det är på låtsas och hittepå men jag blir så ledsen.
Så jag kröp ner i sängen och somnade på fem röda.......
Idag blir det jobb och sen klippning av hårburret. Maken jobbar sena kvällar resten av veckan så ikväll ska jag passa på att mysa i soffan. Det finns fördelar med att vara själv som jag inte vill vara utan och som ingen av oss vill vara utan. För mig är egentid viktig och även för maken. Tyvärr så är hans egentid så mycket mindre än min. För jag är ju morgonpigg och har min tid varje dag, så jag stiger upp med tuppen. Eller så kan man säga att han sover på sin tid hahaahaha
Nu skall jag se om min garderob har något att erbjuda mig när det gäller kläder.....har en hel del kläder men ledsnar så himlarns fort på dem. Utom favoriter som jag utan att blinka kan ha oavsett alla noppor och hål.....
Ta vara på morgonen och sträck ut er sömniga kropp och greppa koppen med te/kaffe och bara tänk att ni är fantastisk. Brukar faktiskt få mig på bättre humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela