myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Oppps råkade publicera det andra inlägget lite för fort...

Publicerad 2016-12-28 10:20:15 i Allmänt,

Hmmm var var vi? jo julklappsleken. Hela bordet blev fullt och nu körde vi i rekordfart, så att det blev lite fart och fläkt.
Jättetrevligt som vanligt och jag måste verkligen säga att hela vår brokiga familj är helt underbar tillsammans och jag älskar alla så mycket <3 Våra barns fruar, fästmän och fästmöar, har verkligen hittat sin plats i denna familj. Då vår familj är en konstellation av flera så innebär det att barnen firar ofta flera julaftnar?? Men det är inget de verkar fara illa av. tvärtom så har de fått allt på sina önskelistor och var väldigt nöjda. Men nu till ngt helt annat. Jag sa ju att jag inte upplevde att jag pikat i min julstämning så nu för första gången på....har inte en susning om det hänt förr. Nåja hursomhelst så är fortfarande julgran och hela konkarongen fortfarande kvar. Oftast har jag tagit bort det redan på annandagen, men i år så känner jag att det får faktiskt vara kvar ett tag och det antagligen tills efter nyår. Är fortfarande inte helt piggelin efter förra veckans förkylning och jag har inte hunnit suga färdigt på myset. Har inte haft ngn dag med Dan än då vi liksom bara har hängt i morrisar och ätit skinkmacka och drällt runt i julgranens sken. Vi jobbar ju i mellandagarna och den lediga dagen som var juldagen, hade vi fullt upp med annat. Nu ser jag framemot 2017 och hoppas att det blir ett bättre år. Måste i ärlighetens namn säga att 2016 går inte till ngn finalplats. Bäst på hela året var resorna med vänner till Wien och sen resan till Kos utan dessa resor hade nog humöret varit deprimerande. Resten kan nog kvitta...... Nja nu är jag kanske för kategorisk? för det har varit ett händelserikt år då det hänt en del trevliga saker för barn och barnbarn, husbygge, lägenhetsköp, nya barnbarn på väg och påbörjade studier och nya jobb och allt sådant trevligt. Men om jag bara tänker på mitt eget år och oro för butiken och beslut och vånda och saknad och förändringar och brist på samvaro med maken och sådant så har det varit ett mindre trevligt år. Nästa år kan bara bli bättre och jag har minsann börjat fundera på hur jag skall agera för att det skall bli så. har inte en susning hahahaah. Men det ger sig nog och så länge jag har min fantastiska make vid min sida kan det inte gå fel. Avslutar med en annan viktig varelse i mitt liv. Kisse von Beige af Morhår född af hårboll.
Han måste verkligen kammas och klippas ytterligare i dag för nu håller han helt på att förvandlas till ett nystan. Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela