myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Skitlänge sedan...

Publicerad 2017-02-15 07:15:59 i Allmänt,

Ja gott folk nu är det ett tag sedan jag skrev och orsakerna är många. Ingen ork, ingen dator, ingen lust och jobb och..och.... Skrev mitt längsta inlägg någonsin förra måndagen och det bara försvann och med det orken. Februari är en skitmånad för mig och till 99% så blir det som en självuppfyllande profetia. Jag vet att det är februari och att det är en skitmånad och plötsligt så är det mesta tungt. Det har varit mycket kring jobbet och energi som går åt till att göra scheman ,planera och då jag jobbat så jäkla mycket så har bokföringen legat efter och i helgen så satt jag med den hela lördagen och halva söndagen.... Ni hör? eländes eländes elände. Lägg till att på jobbet är jag sprudlande glad och trevlig, det ingår ju i mitt jobb så när jag kommer hem så är jag låg och energitömd.
Fast nu lämnar jag det så sakteliga och försöker vara lite mer som folk hahaha. Ett plus är till maken som står ut med mig när jag är så här tyst och låg och att han fixade datorn <3<3 Igår så tömdes badrummet på inredning och nu står det bara kvar en toa. Halleluja för att toan skall vara kvar, under hela torktiden. Vi har valt ut vad vi vill ha på vägg och golv och det tog ca 3 minuter. Maken vill ha cred för att han hittade golvmattan hahaha och det kan han få tycker jag. Vi har lyckats hitta ett badkar som är emaljerat, vilket inte var så lätt. 99% av de flesta är numera i plast. Kommoden behåller vi och ersätter istället handfatet. Toan är helt ok så den stannar och nu är det bara ett skåp kvar att hitta. Inget vi sett hittills har fallit oss (läs mig) i smaken. Vill ha ett djupare högskåp som är högt. De vi sett på rymmer ju ingenting??tycker jag. I skåpet vill jag ha kattsand. rengöringsmedel, handdukar, tops, bomull, krämer och mitt smink. Aldrig i h-vetet att sådant ryms i de skåp vi sett. Nu lutar det på att modifiera en vanlig garderob. Men jag har faktiskt små ljusglimtar under veckan som fyllt mitt hjärta. Finaste Viggo ha blivit med telefon och skickar det mest underbara små sms till mig. Det gör nästan ont och jag blir så stolt och glad över att få vara hans smskompis. Vi har hunnit ha en babyshower för Simon och Sara och jag måste då säga att Sofia är en tårtmakare av rang <3 Så fina tårtor hon gjorde och goda var de med. Helt opartisk hahaha är hon bäst <3
Kolossalt duktig <3<3<3<3 My sliter med allt som måste fixas med huset och nu är det bara en vecka kvar till "slutbesiktning" Det är nog rätt slitigt med tanke på att hon har fullt upp med de små och lilleplutt är ju inte ens en månad.. Anders är borta i Malmö på veckorna och gör sitt bästa med att pigga upp henne. Tur de har varann och är ett himlarns bra team, fastän den ena är geografiskt hundra mil bort. Idag så stänger jag och just nu väntar jag på den största ordern från Formexmässan. Det har skickats från England och tuffar väl på som bäst genom Sverige just nu. Om alla gudar vill mig väl så kommer det imorgon....åh hoppas. Tror jag är förväntansfull därför jag inte kommer ihåg vad jag beställt hahahha. Men en massa kul för barn är det. Klistermärken och pedagogiska leksaker och sådant. Älskar när det kommer nya produkter och blir som ett litet barn på julafton hahaha. Avslutar med att informera att jag tror att kisse fattat att det går att dricka från kökskranen också....trodde han skulle torka bort nu då vi inte har ngt tvättställ. han dricker ju bara från kran eller skitiga vattenpölar utomhus!!! Har lyftat upp honom tre gånger på bänken och nu fattade han det...klok kisse hahaha Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela