myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Sköna söndag

Publicerad 2017-01-22 09:38:25 i Allmänt,

Ja det är ett nytt arbetsnamn för att locka mer besökare till just söndagar. Hela gallerian håller nu på att ta fram erbjudanden för just söndagar. Det kommer också att vara pyssel för barnen och jag är i full gång att ta fram förslag tills nästa söndag då temat är Pokemon. Måste ju vara hyfsat enkelt och inte kräva för mycket personalinsats utan vara lite mer självgående. Så igår så provade vi allt möjligt och kvar blev b la en ansiktsmask och en bokmärke. Så idag så fortsätter vi på det temat, fast å andra sidan så är det ju ganska trevligt att pyssla på arbetstid. Tog med mig luftballongsmobilen som jag gjort till lilla Louie, för den skall ju inte upp förrän om en månad då det flyttat in i det nya huset. Blev fin att hänga i butiken bredvid min dop inspirationsvägg och jag skall nog ta upp beställning om jag får förfrågan hahaha. Dålig bild och kanske svårt att se men den blev riktigt fin tycker jag.
Öppettiderna har ju ändrats och jag tycker det är underbart. Börjar hellre tidigare på söndagarna och sluta istället en timme tidigare. Timmen mellan 16-17 är ju ingen rusningstid direkt. Strök mer inspiration till pärlväggarna. Igår så kom det in en kund och funderade på om jag gjort ngt nytt?? hahahaha. Sa att det kommer upp i morgon....ok då kommer jag imorgon sa hon och traskade iväg. Vi säljer rätt mycket av pärlor och man blir inspirerad av att se lite tips och ideer. Här är det nya verket hahaha
Gruvar mig lite inför kommande veckan då jag har en del att göra och nu ser det ut som om jag får jobba xtra istället. Har inte utrymme för det....tur i oturen så jobbar maken eftermiddag så jag sparar ju in tid på middagsfix och får nöja mig med te och mackor framför pappershögen hahahah. Nåja får ta det som det kommer, och istället fokusera på att slappna av när jag kan. Mitt pärlande är en av de saker som gör mig lugnare. Så knäppt och jag har t om pärlat grejer som jag sedan bara slängt. Så sjukt men jag måste ha ngt i händerna för att kunna slappna av. Annars så går tankarna runt runt och jag bara irrar runt. Men ngt som kommer att bli spännande är att få hem alla grejer som jag beställde på mässan. Här är två av de alla grejerna. Ett bedårande diadem där man fäster olika sorters rosetter och kan mixa som man vill ursöta och vill ha en själv...såklart hahaha. Åt de små herrarna finns det flugor. Det fiffiga är att man bara byter själva flugan eller dekorationen. Det var ett norskt företag och jag tror att det kommer att bli succe.
Sen kommer det nallar och gosedjur i mängd och mass hahah och pyssel och träleksaker och fina små govor att ge bort. Så skojsigt det skall bli och spännande att se vad som kommer att bli poppis och inte minst att se om konceptet kommer att bli intressant för kunderna. Kommer väl att ta ett tag men vi har ju en del frågor på fina presenter att ge bort till små nyanlända världsmedborgare eller till det lilla barnbarnet på ett årsdagen. Nu skall jag fixa en kopp kaffe till och snygga till fejset och dra borsten genom håret och sen är det nog dags att fara till jobbet. Er alla andra önskar jag en skön söndag. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela