myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag i december

Publicerad 2021-12-09 11:27:40 i Allmänt,

En helt vanlig torsdag? Nja inre riktigt för jag är fortfarande hemma. Men imorgon blir det jobb igen. Magen är fortfarande öm och småknasig och matlusten är inte på topp. Fördelar med magsjuka? Ja kanske om man låtsas att man gör en slaggtömning i kroppen? Var ju väldigt populärt för många år sedan,då man t om gjorde fastekurer med intag av ? Få se hette det glaubersalt? Garanterat en kur vill jag minnas, vet att mamma gjorde sådant hittepå. Ja så många trender och dieter det finns,den ena tokigare än den andra. Har bantat så stor del av mitt liv,innan jag en dag fick nog och liksom la ner.....En av de tankarna jag fått som var bra och som lindrade min viktångest med flera ton. Jag är överviktig och kommer nog alltid att vara det,om jag inte som gammal skrumpnar ihop som min mormor och mormorsmor gjorde! Men då jag aldrig haft problem med min rörlighet pga vikt så det har påverkat mig i mitt liv så har jag bara lagt ner viktångest. Men det smyger sig på....och det beror på mitt knä?! Har ofta ont och då menar jag ont. Då det inte hjälper värktabletter ens. Dessutom hindrar det mig i jobbet! Tänk att du sitter på huk och torkar fötter på någon,och sen ska upp och stå igen och det skär i knät och du dessutom ska "dra med dig en djävla massa kilon" ingen lek utan det krävs tjurskalle och styrka. Jag är stark, i alla fall starkast på jobbet hahahaa. Så jag försöker tänka mer på mitt intag nuförtiden, inga kvällsmackor eller gott på vardagar. OBS ingen bantning Har lätt för att gå upp i vikt och har alltid haft det. Nu tänker jag bara lite mer,på mitt knä. Målet är att inte gå upp i vikt. Har hållit på sedan augusti och har faktiskt tappat några kilon. Inget som syns eller känns,men är glad att det är åt rätt håll. Jisses nu kom Siv och la sig under min haka!!! Till saken hör att jag just släppte in henne och hon har snöklumpar under magen. Burr så kallt. Pratade med skatteverket om Dans skatt idag. När vi gjorde bodelningen så var det tydligen ca7000 kr som skulle återbetalas till dödsboet,år 2. Det räknades in i bodelningen och "drogs"bort från min del. Tycker att om de visste då vad det skulle bli så kunde det väl ha betalts ut på en gång? Istället för vänta nästan två år!! Blir både ledsen och illa till mods. Det ska alltså skickas ut 7000 i slutlig skatt! Är det hans sista eftermäle? En avi? Där jag ska måsta ta mig in på banken och sätta in hans skatt? Min finaste älskades sista grej? Usch och fy och jag kanske övereagerar? Men det känns obehagligt. Men Dan skulle nog bli glad och tycka att den slanten passar bra som bidrag till den svindyra snöslungan. Men jag kanske istället skulle gå ut och äta en god middag med barnen? Får väl se,hur det blir. Ja såhär far tankarna en helt vanlig torsdag i december.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela