myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Redo inför en låååång vecka

Publicerad 2013-07-08 07:59:35 i Allmänt,

Den här veckan kommer att bli och kännas som lång då det är mkt som skall in på schemat. Men kan trösta mig med att helgen har varit fantastisk. Hade ju tänkt mig upp till stugan efter jobbet i lördags. Väckte maken via telefon  halv två!!!!! och frågade om han skulle med eller om vi skulle skita idet....Anledningen var ju att jag skulle upp och "söka" kisse. Fick då en strålande ide...att vi skulle stiga upp tidigt och fara hem på måndagmorgon. Så vi steg upp kl 5 och vid sex så rullade vi hemåt och jag slällpte av maken på hans jobb och är nu på väg till mitt.Meeeeeeeeeen det var en tuff natt. Vi ville inte riskera att kissarna inte ville hem på orgonen så vi stängde alla fönster när vi lagt oss. Fy bybblan vad varmt det var och far ända ini baljan vad Morris har jamat och klättrat i persiennerna. Jag kunde ha sovit bra om det inte varit så att Dan inte kunde det utan fick psykbryt och bara skrek Tyyyyyysssssstttttt......var tionde minut.....
 
Men det hände en kul sak. Vi har en rullgardin som man drar upp och ner genom att dra i ngn form av snöre/kedja på sidan om nästan som en persienn. Morris var där bakom och krafsade och förde oväsen och Dan skrek åt han för femteelvte gången och han spratt till och skulle hoppa därifrån. Några sekunder senare hörs det några ömkliga gnyenden och jam och vi tittade dit....då hänger han upp och ner och har fastnat med bakbenen hängandes i kedjan. Hahahaaha ångra att vi inte tog kort. Så mkt sömn har det inte blivit.....maken har inte kunnat sova pga av kisse och jag pga maken.....
 
Men dygnet i stugan var underbart i övrigt, fint väder god mat och ett besök på Bjurholmsmarknad. Den är inte stor ska gudarna veta men perfekt enligt maken. Kort och intensiv hahahaha.Känns som om helgen var extra lång då vi kunde stanna på söndagen oxå.
Förresten så har jag räknat ut hur man kan försörja sig i glesbygden....I örträsk är det ofta strömavbrott. I Lördagskväll så var det ju sagolikt väder och inte ett moln i sikte, då for strömmen!!!!! Japp vad gör man då? läsa är tufft då det börjar skymma. Så vi gick och la oss tidigt. Men åter till min konspirationsplan: Det behövs en eltektnikkille och en kompis till honom. Kompisen drar ut en viktig kabel till ca 1000 abonnenter. Hans kompis måste då han har jour köra sisådär 11 mil för att fixa det dvs stoppa i kontakten. En ruggig ersättning utgår och de delar på förtjänsten!!!!!! Eller han behöver ju inte ens köra iväg han ringer bara och säger: -Nu är jag nog framme,sätt i kontakten......
Men vidare till sänggåendet, som kunde ha orsakat skilsmässa eller att maken skulle i alla fall gått och lagt sig i friggan.....Jag var ju inte riktigt trött och tyckte Dan kunde sjunga eller berätta en saga så jag kunde somna. Men nä de ville han inte...Så då terroriserade jag honom med tusen frågor-Vad lekte du när du var liten, vad åt du på morgon, vad  hette hans första kisse, hur smakar kossmjölk som är ljummen? Sjöng ni mycket när ni var liten osv osv. Till slut så var jag trött och han behövde inte strypa mig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela