myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Sjung om studentens lyckliga dar.....

Publicerad 2013-06-13 07:25:38 i Allmänt,

Ja igår var det som sagt studentfirande i hela stan. Många av bilarna gick förbi butiken och de sjöng och skrålade i regnet och kallt var det oxå. Men jag kan intyga att de flesta hade "glykol" för att värma sig. De såg så härligt glada ut att man själv stod där fånigt leende och vinkade. De var så fina och alla var så stiliga.
En av tjejerna som jobbar hos oss tog oxå studenten. Hon kom in och visade upp sig i sin fina klänning och mössan på huvudet. Hon var så fin och så glad och så sprallig att hon nästan sprittade omkring. Hon har varit så duktig och vi är så stolta över henne. Hon har jobbat mycket i butiken och dessutom två jobb till??!!! och gick ut med toppbetyg. Hon är våran flicka.....
 
Nu jobbar hon bara några pass till sen drar hon i väg till huvudstaden för att jobba på....Panduro såklart. Det känns lite konstigt och vi kommer att sakna henne. Men jag har en förhoppning om att hon längtar hem efter ett år och kanske kommer tillbaka och pluggar här i Umeå.
Ja vad har det hänt för övrigt då? Ja jag lyckades vara vaken till 22.oo igår, då jag pysslade och betalade lite fakturor och tjollra runt lite här och där. Den här kvällen var jag uppe tre minuter längre än maken hahahaha
 
Ikväll så kommer kanske ena sonen på middag eller så far vi och köper jordgubbsplantor. Vi hade tänkt fara över natten till stugan men det blir nog jobb istället för min del i alla fall. Så maken får fara själv på fredag till lördag. Sen så kanske jag skall fixa lite annat gorm beroende på om han far.....Jag röjer mycket bättre som bekant när han inte är hemma.
 
I helgen är det ju Obbolamarknad och blir det fint skulle det vara trevligt att fara dit, har inte varit där på flera år. Det är ju ingen jättemarknad direkt men ändå trevligt på ngt vis. Sen skulle vi sorterat stora uteförrådet och farit en sväng till återvinningen med alla skrotgrejer tex spräckta krukor!!!! varför i hela världen har jag sparat det???? eller skor som jag inte använder??? eller miljarders kuddar...ja antingen så har jag tänkt att man vet inte när man får för sig att slå sönder krukor och göra ngt mosaikaktikt? eller göra ett kuddhav,,,,eller träffa på en luffare som inga skor har och som skulle bli glad för ett par röda dampumps????
Nä nu måste jag slutta surra och bege mig till jobbet och utföra ngt vettigt....oj nu tog jag i...jag nöjer mig med att närvara på jobbet och få tjattra lite med mina arbetskamrater......
varför denna bild? Jo jag är nog släkt med skatorna eller en reinkarnation av en då jag oxå gillar allt som blänker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela